המוסד הישראלי שוב מכה באיראן

ישראל שינתה את שיטת התקיפות החשאיות בשטח איראן והמוסד הישראלי פגע בשבוע שעבר בתעשיית הנפט והגז של איראן. הגיעה העת להסיר את הכפפות, איראן מנהלת מאז ה-7 באוקטובר מלחמת התשה נגד ישראל וצריך לפגוע גם ביכולות הייצור והייצוא של הנפט האיראני.

העיתון "ניו יורק טיימס" דיווח ב-16 בפברואר כי ישראל היא שעומדת מאחורי הפיצוצים בשני צינורות גז מרכזיים באיראן בשבוע שעבר וגם בפיצוץ במפעל כימי בטהראן.

ישראל לא הגיבה על הפירסום, לא אישרה ולא הכחישה אך גורמים מדיניים בירושלים רומזים כי אכן יש דברים בגו.

האלוף במילואים גיורא איילנד העריך ב-17 בפברואר כי אכן ישראל עומדת מאחורי הפיצוצים האחרונים באיראן.

המוסד הישראלי שוב מוכיח את ידו הארוכה שמגיעה גם ללב איראן, המוסד עשה בשנים האחרונות שורה של מבצעים מזהירים באיראן, החל מגניבת ארכיון הגרעין האיראני והעברתו לישראל, חיסול מדעני גרעין וקצינים בכירים ב"משמרות המהפכה" וחיסול אבי פצצת הגרעין האיראנית מוחסן פח'רי זאדה.

נראה שהמוסד בישראלי עובר כעת לשיטה חדשה של פגיעה בכלכלה האיראנית באמצעות פיגועים בתעשיית הנפט והגז של איראן שהיא מקור הכנסה חשוב של הרפובליקה האסלאמית.

מומחי מודיעין מעריכים כי הפיצוצים האחרונים באיראן הם תוצאה של התקפות סייבר של המוסד הישראלי ושל יחידה 8200 של אמ"ן, לדבריהם, תעשיות הגז והאנרגיה האיראניות רגישות להתקפות סייבר ולישראל יש את היכולת לחדור אליהן.

נראה כי מטרת ההתקפה הישראלית  הייתה לפגוע לראשונה בחלק עיקרי בתשתית האנרגיה המרכזית של המדינה כדי להשפיע על מיליוני אזרחים באיראן.

"התוכנית של האויב הייתה לשבש לחלוטין את זרימת הגז בחורף לכמה ערים ומחוזות מרכזיים בארצנו", אמר שר הנפט של איראן, ג'וואד אוג'י, לתקשורת האיראנית.

ההתקפה האיראנית היא פגיעה קשה ביוקרה של המשטר האיראני ומוכיחה את אוזלת ידו להבטיח לאזרחים ביטחון כלכלי ואנרגטי שמאפשר חיי יום יום תקינים.

ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט הוא שהורה למוסד הישראלי לשנות את האסטרטגיה של התקיפות בתוך איראן.

במאמר שהוא פירסם בעיתון "וול סטריט ג'ורנל" בדצמבר 2023 הוא כתב:

"כראש ממשלה, קיבלתי החלטה בנוגע לאיראן, הנחיתי את כוחות הביטחון של ישראל לגרום לטהראן לשלם על החלטתה לתת חסינות לטרור, די לחסינות".

בהמשך המאמר הוא אישר כי ישראל תקפה ב-2022 מפעל לייצור כטב"מים במחוז כרמאנשה במערב איראן.

אם אכן ישראל אחראית לפיצוצים האחרונים בתעשיית האנרגיה והנפט האיראנית הרי שישראל החליטה לשנות מדיניות ולעבור להתקפה בתוך איראן עצמה באמצעות פעילות חשאית לאחר שבמשך ארבעה חודשים, מאז ה-7 באוקטובר, איראן מנהלת מלחמת התשה נגד ישראל מכמה חזיתות במקביל באמצעות השלוחות שלה במזרח התיכון.

ישראל נמצאת למעשה במלחמה של ממש עם איראן גם אם כוחות צבא איראניים אינם נלחמים בעצמם נגד ישראל.

המסר הישראלי מופנה גם לתושבי איראן עצמם, הם צריכים לדעת שהמשטר שלהם מביא לכך שחיי היום יום שלהם משתבשים בדיוק כפי שחייהם של מאות אלפי ישראלים משתבשים בגלל איראן מאז ה-7 באוקטובר.

איראן הטילה, באמצעות החות'ים בתימן, מצור כלכלי ימי על ישראל והגיעה העת שישראל תפגע גם  ביכולות הייצור והייצוא של הנפט באיראן שהן המנוע העיקרי של הכלכלה האיראנית.

איראן חייבת להבין שפגיעה בישראל היא בומרנג שחוזר לפגוע גם בה.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי