חמאס מרוצה מהויכוח בצמרת הישראלית על הר הבית

בארגון חמאס מרוצים מהויכוח בדרג המדיני ביטחוני על ההחלטה להטיל מגבלות על כניסת ערביי ישראל להר הבית במהלך חודש רמדאן. ישראל צריכה לשקול היטב כל החלטה הקשורה להר הבית כדי שלא לשחק לידיים של חמאס.

בחמאס מחככים ידים בהנאה למשמע הידיעות כי הדרג המדיני החליט להטיל מגבלות על כניסת ערבים ישראלים להר הבית במהלך חודש רמדאן.

מאז מתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר הוא ניסה, ללא הצלחה, לגרור את ערביי ישראל להשתתף באירועים אלימים במגזר הערבי ובערים המעורבות, כפי שהיה באירועי "שומר החומות" במאי 2021, מאמציו נכשלו והציבור הערבי בישראל התנהג באופן מופתי.

אחת הסיבות שחמאס קרא להתקפה על ישראל ב-7 באוקטובר "מבול אלאקצא" הייתה לנסות ולאחד את כל המוסלמים בעולם לצאת למלחמת דת נגד ישראל וליצור מצג שווא כי ההתקפה שלו נועדה להגן על מסגד אלאקצא.

כך היה גם בחודש מאי 2021, חמאס תקף את ירושלים ברקטות בטענה שהוא מגן על ירושלים ומסגד אלאקצא וקרא להתקפה שלו בשם "חרב ירושלים".

גם אם בסופו של דבר הדרג המדיני יחליט סמוך לחודש רמדאן שלא להטיל שום מגבלות על כניסת ערביי ישראל להר הבית, הרי שעצם הדיון בנושא משחק לידים של חמאס ומתסיס שלא לצורך את המגזר הערבי בישראל.

חופש הפולחן לבני כל הדתות הוא אחד העקרונות החשובים שישראל הקפידה לשמור עליו לאורך כל השנים ולנפנף בו לעיני כל העולם, והוא חייב להישמר, אבל לא בכל מחיר.

אילו היו לשב"כ ידיעות מוסמכות שערביי ישראל מתכננים לבצע התפרעויות בהר הבית במהלך רמדאן הוא היה מתריע על כך, אבל השב"כ הזהיר בדיוק מההיפך, הטלת הגבלות על ערביי ישראל בכניסה להר הבית במהלך רמדאן עלולה להתסיס ולהסלים את המצב הביטחוני.

כמובן שאם יש בקרב ערביי ישראל גורמים שמוכרים לשב"כ ולמשטרה כמסיתים, צריך למנוע את כניסתם להר הבית אבל בטח שלא להרחיב שלא לצורך את ההגבלות.

אסור לממשלת ישראל לקבל החלטות לא הגיוניות שיחברו את כל הגורמים האסלאמיים הקיצוניים נגד ישראל, אבן שזורק טיפש לבאר גם מאה חכמים לא יוכלו להוציאה.

כל הסתבכות מיותרת בהר הבית תפגע במאמצי המלחמה של ישראל ברצועת עזה ונגד חזבאללה בגבול הצפון.

חמאס כבר נערך לקמפיין הסתה בעניין הר הבית כדי לתאר את ישראל כמי שמנהלת מלחמת דת נגד המוסלמים בכל העולם בכך שהיא מטילה מגבלות על כניסת מוסלמים להר הבית במהלך חודש רמדאן.

לראש הממשלה נתניהו יש ניסיון רב עם המציאות הנפיצה של המצב הביטחוני בהר הבית, הוא ראה כיצד הצבת המגנומטרים בכניסות להר הבית ב2017  יצרה משבר קשה בין ישראל לעולם המוסלמי וכיצד התנהלות לא נכונה בהר הבית הייתה אחת הסיבות למבצע "שומר החומות" במאי 2021.

לכן, ראוי שהוא יהיה עירני לכל צעד חריג בעניין הכניסה להר הבית במהלך חודש רמדאן ולא יגרר להרפתקאות מסוכנות, אני מציע לו להקשיב להערכות השב"כ שמכיר היטב, יותר מכל גורם אחר, את הלכי הרוח במגזר הערבי בישראל.

כל טעות בעניין הר הבית עלולה לחזור לישראל כבומרנג, השיקולים בעניין הזה חייבים להיות ביטחוניים בלבד ולא שיקולים פוליטיים.

אסור לשחק לידיים של חמאס, ישראל צריכה לאפשר כניסה חופשית של ערביי ישראל להר הבית במהלך רמדאן, מלבד כניסה של מסיתים, ואם הם לא ישמרו על הסדר,תמיד אפשר להטיל עליהם מגבלות, מדובר בתקופה של חודש ימים והמשטרה יכולה להתארגן באופן מהיר לכל שינוי בהחלטות של הדרג המדיני.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי