גם אנשי הרש"פ משתתפים בטרור

מאז תחילת המלחמה ברצועה השתתפו עשרות אנשי ביטחון של הרש"פ בפיגועים נגד ישראל, יו"ר הרש"פ נמנע מהילחם נגד הטרור ועד היום לא גינה את הטבח ב-7 באוקטובר. צה"ל חייב להמשיך בלחץ הצבאי ביהודה ושומרון כדי למנוע הסלמה ביטחונית בתקופת הרמדאן.

את הפיגוע בתחנת הדלק בישוב עלי שבו נרצחו שני אזרחים ישראלים עשה המחבל מוחמד מנאצרה ממחנה הפליטים קלנדיה שהיה קצין במשטרה הפלסטינית.

על פי גורמי ביטחון בישראל, מתחילת המלחמה ב-7 באוקטובר יותר מ-40 אנשי ביטחון של הרש"פ היו מעורבים בפיגועים, אם מחברים זאת לפיגועים שהיו בשנתיים האחרונות הרי שהמספר של אנשי ביטחון פלסטינים שעשו פיגועים עובר את המאה איש.

הרש"פ והעומד בראשה הפסיקו מזמן לגנות את הפיגועים נגד ישראל, גם ממשל ביידן לא לוחץ על מחמוד עבאס לגנות את התקפות הטרור, עד היום יו"ר הרש"פ לא גינה את הטבח הנורא שעשה חמאס בישובי עוטף עזה ב-7 באוקטובר.

הרש"פ ממשיכה לשלם משכורות חודשיות למחבלים ולבני משפחותיהם וההסתה נגד ישראל נמשכת במערכת החינוך הפלסטינית ובאמצעי התקשורת הרשמיים של הרש"פ.

הרש"פ גם לא עושה שום פעילות הסברה בקרב מנגנוני הביטחון שלה נגד השתתפות בפיגועי טרור נגד ישראל.

זוהי הרש"פ שממשל ביידן רוצה שתשלוט ברצועת עזה  אחרי המלחמה.

צה"ל משלים בימים אלה את ההיערכות הביטחונית ביהודה ושומרון לקראת חודש רמדאן שיתחיל ב-10 במרץ, צה"ל ישלב בפעילות גם חיילי מילואים שעשו מאז תחילת המלחמה פעילות מקצועית מצויינת בלחימה נגד הטרור ברחבי יהודה ושומרון.

צה"ל נערך להסלמה ביטחונית ביהודה ושומרון, אלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס הזהיר בסוף השבוע מפקדים בצה"ל כי "יכול להיות שיהיה אירוע שיגרום למאות אלפי פלסטינים לצאת לרחובות ואת הדבר הזה צריך לדמיין ולהיערך אליו".

צה"ל איננו יכול לסמוך על מנגנוני הביטחון של הרש"פ שיסייעו בבלימת ההסלמה הצפויה ביהודה ושומרון בתקופת רמדאן, הרש"פ היא חסרת מוטיבציה להילחם בטרור והיא גם חלשה, היא כבר איבדה לפני יותר משנתיים את השליטה הביטחונית בצפון השומרון לידי קבוצות טרור הנתמכות על ידי איראן.

צה"ל חייב להמשיך בלחץ הצבאי

לקראת חודש רמדאן פתח ארגון חמאס קמפיין הסתה באמצעי התקשורת שלו וברשתות החברתיות והוא מנסה להצית אינתיפדה שלישית ביהודה ושומרון ובקרב ערביי ישראל באמצעות טענות שקריות על המתרחש בהר הבית ועל כך שישראל עשתה כביכול "טבח" בקרב אלפי פלסטינים רעבים שבאו להצטייד במזון בצפון רצועת עזה.

גם כך רמת השנאה בקרב הפלסטינים ביהודה ושומרון גבוהה בעקבות מספר הנפגעים הגבוה במלחמה ברצועת עזה, בעקבות המצב הכלכלי הקשה  ובעקבות סירובה של ישראל מאז תחילת הלחימה ברצועה לאפשר ל-150 אלף פועלים פלסטינים להיכנס ולעבוד בתוך ישראל.

אסור לאפשר לארגוני הטרור להרים את ראשם ביהודה ושומרון והלחץ הצבאי עליהם חייב להימשך בכל הכוח, הגעה לעסקה בין ישראל לחמאס, על שחרור החטופים והפוגה של 45 ימים במלחמה, עשויה לסייע בהפחתת המתיחות אבל כרגע אין פריצת דרך במשא ומתן.

צה"ל חייב ליזום בתקופת רמדאן פעילות מנע נגד טרור בכל רחבי יהודה ושומרון, לא רק בצפון השומרון, השטח מבעבע והשקט היחסי הוא מלאכותי ומטעה, צה"ל חייב להדק היטב את המכסה של חבית אבק השריפה כדי שהיא לא תתפוצץ.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי