נדב ארגמן, ראש השב"כ לשעבר, טועה בגדול

ראש השב"כ לשעבר נדב ארגמן טוען כי הרש"פ איננה גוף שמעודד טרור והיא זו שצריכה לשלוט ברצועת עזה אחרי המלחמה. נדב ארגמן מדבר מתוך פוזיציה פוליטית, בניגוד לעובדות, והוא נותן שלא בצדק תעודת הכשר לרש"פ.

לראש השב"כ לשעבר נדב ארגמן יש תרומה גדולה לביטחון ישראל, הוא מילא שורה של תפקידים חשובים בשב"כ ובשנת 2016 מינה אותו ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו לתפקיד ראש השב"כ, הוא כיהן בתפקיד במשך 5 שנים והיו לו הישגים בתחום המלחמה בטרור.

הוא סיים את תפקידו בשנת 2021 אך בשנה שעברה הוא עלה שוב לכותרות כאשר הצטרף למתנגדי הרפורמה המשפטית ואף גיבה אנשי מילואים שסירבו להתגייס לצה"ל.

נדב ארגמן מכיר היטב את אויביה של ישראל ובמיוחד את ארגון הטרור חמאס, הרבה יותר טוב מראש אמ"ן הנוכחי אהרון חליווה.

עוד הרבה לפני מבצע "שומר החומות", ארגמן טען שחמאס איננו מורתע על ידי ישראל, שהשקט הינו מדומה ודרש לתקוף את חמאס.

בשנת 2016 הוא תכנן ביחד עם הרמטכ"ל דאז גדי אייזנקוט את מבצע "כיסאות מוסיקליים" לחיסול כל הנהגת חמאס בראשות יחיא סינוואר אך ראש הממשלה נתניהו דחה את ההצעה לבצע את החיסול.

לאחר מבצע "שומר החומות" במאי 2021 הוא  הציע שוב מבצע מיוחד לחסל את יחיא סינוואר ומוחמד דף ושוב ראש הממשלה נתניהו דחה את הצעתו והעדיף להסתמך על הערכת אמ"ן כי "חמאס מורתע".

לכן, בגלל היכרותו הטובה את הפלסטינים והערכות המצב המדוייקות שלו, הופתעתי מאוד מדברים שהוא אמר ב-7 במרץ על הרש"פ.

בדברים שהוא נשא בכנס הבינלאומי השנתי של המכון למחקרי ביטחון לאומי INSS – הוא טען כי הרשות הפלסטינית, בראשותו של מחמוד עבאס,  איננה גוף שמעודד טרור.

כשנשאל על דעתו באשר להחלפת חמאס ברשות הפלשתינית ברצועת עזה, זאת בעוד שיש הטוענים, כי אין הבדל ביניהם , הוא השיב:  “הרשות הפלסטינית איננה גוף שמעודד טרור. הרשות הפלסטינית,  רואה את עצמה חיה לצידנו. זה הגורם שאיתו נצטרך ללמוד לחיות ואנחנו צריכים לעשות הכל כדי שהוא יתפוס את הרסן ברצועת עזה".

נדב ארגמן התעלם לגמרי מהעובדה שהרש"פ משלמת מדי חודש בחודשו משכורות למחבלים ולבני משפחותיהם, כולל למחבלי הנוח'בה שעשו את הטבח בישובי עוטף עזה וחטפו 250 אזרחים וחיילים לרצועת עזה.

הוא גם התעלם מההסתה במערכת החינוך של הרש"פ נגד ישראל ומההסתה באמצעי התקשורת שלה.

מיותר לציין את העובדה שבשנתיים האחרונות הרש"פ איננה נלחמת בקבוצות הטרור החמושות שקמו בצפון השומרון בג'נין, שכם וטול כרם שנתמכות על ידי איראן ועוד עובדה חשובה אחת שבתקופה הזו היו כמאה אנשי ביטחון של הרש"פ שהיו מעורבים בפיגועים נגד ישראל.

יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס איננו עושה דבר כדי למגר את התופעה הזו במנגנוני הביטחון הפלסטינים.

מדוע אמר נדב ארגמן את הדברים האלה? האם זה בגלל שעבד צמוד, כראש השב"כ, מול מנגנוני הביטחון של הרש"פ בראשות מאג'ד פרג' במסגרת התיאום הביטחוני על פי הסכמי אוסלו ?

או בגלל שהוא תפס עכשיו פוזיציה פוליטית שמתנגדת לראש הממשלה נתניהו ותומכת בגישה של הנשיא ביידן שהרש"פ היא זו שצריכה לשלוט ברצועת עזה אחרי המלחמה כהכנה לפתרון שתי המדינות והקמת מדינה פלסטינית עצמאית בקווי 67.

כמובן שזכותו של ראש השב"כ לשעבר לנקוט בעמדה פוליטית לאחר שסיים את תפקידו, אבל כשהוא מתעלם מהעובדות הקשות, שהן כל כך מהותיות  ובולטות, ולמעשה מלבין את מעשיה של הרש"פ הוא מחטיא לגמרי את המטרה, הוא נותן בכך לרש"פ לגיטימציה להמשיך בפעולות האלה וגם "תעודת יושר" כי היא איננה מעודדת טרור.

אינני יודע אם לנדב ארגמן יש תוכניות להיכנס למערכת הפוליטית או לאו, הוא בהחלט ראוי להשתלב בחיים הציבורים, אוכל רק לתת לו עצה אחת והיא להיזהר בלשונו ולשמור על כבודו המקצועי, התעלמות מהעובדה שהרש"פ מעודדת טרור עלולה לחזור אליו כבומרנג, אותם דברים נאמרו בזמנו על הרש"פ בראשות יאסר ערפאת עד לשנת 2000 ואז יאסר ערפאת ומרוואן ברגותי הביאו עלינו את האינתיפאדה השנייה.

אמנם מחמוד עבאס איננו יאסר ערפאת אבל הוא ממשיך בסירובו לגנות את הטבח של חמאס בישובי עוטף עזה, מחמוד עבאס הוא ממשיך דרכו של יאסר ערפאת ונציג האסכולה הגורסת שהרש"פ היא בבחינת "סוס טרויאני" שמטרתה בסופו של דבר היא להקים מדינה פלסטינית עצמאית עם זכות השיבה לשטחי 1948 כשלב ראשון בתוכנית של אש"פ להשמדת ישראל.

מחמוד עבאס היה זה שטירפד מאחורי הקלעים את ועידת קמפ דיוויד בשנת 2000 שכישלונה הביא את האינתיפאדה השנייה.

נדב ארגמן בודאי מכיר את הרקורד של מחמוד עבאס כמי שמימן את טבח הספורטאים הישראלים במינכן וגם את עובדת היותו מכחיש שואה ידוע, לכן, אין מה למהר לותת לו  ליו"ר הרש"פ תעודת הכשר.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי