משט בינלאומי לשבירת המצור על רצועת עזה

ארגוני סיוע וזכויות אדם מארגנים ב-14 באפריל משט בינלאומי לחופי עזה שמטרתו מחאה על המצור שמוטל על הרצועה והבאת אספקת מזון לתושבי הרצועה.

הגוף המכונה הקואליציה הבינלאומית לשבירת המצור על רצועת עזה מתכנן לערוך בקרוב משט ימי בינלאומי גדול של ספינות וסירות לעיני התקשורת, שיפליג מטורקיה, הוא ייצג עשרות מדינות בעולם בדרישה להסרת המצור מעל הרצועה ואספקת מזון סדירה לתושביה.

המארגנים מתכננים כעת צעדים כדי לנסות ולהתחמק מחיל הים הישראלי באופן שמשט המחאה יצליח ויעביר מסרים של תמיכה ברצועת עזה לכמה מדינות ובהן טורקיה,מצרים ומדינות המערב.

המארגנים הוזהרו על ידי גורמים שונים שלא לחזור על הטעות של משט ה"מרמרה" במאי 2010 שהביאה להשתלטות לוחמי שייטת 13 בכוח  על ספינת המרמרה.

לאחר שהותקפו באלימות, הרגו הלוחמים הישראלים 9  מנוסעי האניה שתקפו אותם ופצעו עוד 20 אחרים.

במשט הנוכחי לוקחים חלק יותר מ-11 ארגונים בינלאומיים והוא יתקיים ב-14 באפריל.

ספינות המשט לא יפליגו רק מטורקיה, הם ייצאו גם מנמלים אחרים במדינות שונות שיחברו זו לזו בלב ים, במשט תשתתף ספינה גדולה שעליה מוצרי מזון וסיוע הומניטרי ועליה עשרות "פעילי חופש" הקוראים לשבירת המצור על עזה.

הספינה הזו תנסה להתקרב לחופי עזה ולפרוק את הסיוע ההומניטרי, אולם, אין בכוונת המארגנים לנסות ולהגיע למזח הצף שמקים בימים אלה הצבא האמריקני בצפון הרצועה.

ייתכן שהציוד ההומנטירי יפורק מהספינה ויועבר לסירות קטנות שיגיעו מחופי עזה לעבר הספינה, לא ברור אם חיל הים הישראלי המפטרל באזור יאפשר זאת.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי