ישראל פועלת נגד ארגון אלג'מאעה אלאסלאמיה בלבנון

צה"ל חיסל חוליית מחבלים של ארגון "אלג'מאעה אלאסלאמיה" שקשורה לחמאס ולחזבאללה שהייתה בדרכה לפיגוע בישראל. גורמים בלבנון טוענים כי המוסד הישראלי והמודיעין האמריקני עוקבים זמן רב אחרי פעילות הארגון.

גורמים בלבנון טוענים כי ישראל וארה"ב פועלות בלבנון נגד ארגון אלג'מאעה אלאסלאמיה שמקורב לחמאס ולחזבאללה.

צה"ל אישר כי תקף שלשום מבנה צבאי  בדרום לבנון וחיסל שבעה מחבלים בעיירה אלהבארייה,המחבלים משתייכים לארגון "אלג'מאעה אלאסלאמיה".

להערכת גורמים בצה"ל, חוליית המחבלים הזו הייתה בדרכה לביצוע פיגוע בישראל לביצוע פיגוע ירי בהר דוב בשליחות חזבאללה.

מדובר בארגון פלסטיני קטן שפועל בגזרה המזרחית בדרום לבנון, זהו ארגון סלפי קיצוני שמזוהה עם תנועת "האחים המוסלמים".

בסאם חמוד, גורם פוליטי של הקבוצה האסלאמית בדרום לבנון, גינה את התקיפה וכינה אותה "חציית קווים אדומים".

ארגון חיזבאללה אף איים כי "התוקפנות לא תעבור בשתיקה" והביע תנחומים למשפחות ההרוגים. "חיזבאללה מגנה בחריפות את התוקפנות החוטאת והפשע הנתעב שביצעו כוחות הכיבוש הציוניים נגד החולים והצוות הרפואי במרכז ההסתדרות הרפואית האסלאמית בעיירה אל-הבאריה שבדרום, שהובילה למות קדושים ולפציעתם של מספר אזרחים לבנונים."

נכתב בהודעת חיזבאללה, בתגובה על חיסול החוליה שיגר חזבאללה כ-30 רקטות לעבר ישראל.

לטענת הגורמים בלבנון, המודיעין הישראלי והמודיעין האמריקני מנסים לחדור לתוך הזרוע הצבאית של ארגון אלג'מאעה אלאסלאמייה שנקראת "כוחות אלפג'ר" שיש לה קשרים לחמאס ולחזבאללה.

המטרה היא להגיע לבכירים בחמאס ובחזבאללה דרך "כוחות אלפג'ר", ב-24 במרץ תקף כטב"מ ישראלי את מכוניתו של מוחמד עסאף, בכיר בארגון אלג'מאעה אלאסלאמיה, הוא ניצל מהתקיפה אך נהג הרכב נהרג.

למחמד עסאף יש קשר הדוק לזרוע הצבאית של חמאס בלבנון.

כמה חשודים שנעצרו בחשד לריגול עבור ישראל סיפרו בחקירות של המודיעין הלבנוני כי מפעיליהם הישראלים דרשו מהם לרגל אחר בכירים הקשורים לארגון חמאס ולאסוף מודיעין אודות תנועותיהם וכלי רכבם ובהם 3 תושבים מטריפולי שנהרגו ביחד עם ח'ליל אלחראז' פעיל הזרוע הצבאית של חמאס בהפצצה ישראלית בדרום לבנון בנובמבר שעבר.

העיתון הלבנוני "אלאח'באר", השופר של חזבאללה, דיווח ב-27 במרץ כי המודיעין האמריקני ניסה ליצור קשר עם חבר ארגון אלג'מאעה אלאסלאמיה ולפתות אותו בסכום כסף של 5 מיליון דולר תמורה מידע על בכיר חמאס צאלח אלעארורי שחוסל על ידי ישראל בשכונת א-דאחיה בביירות בינואר השנה.

צאלח אלעארורי היה ברשימת הטרור האמריקנית והוכרז פרס של 5 מיליון דולר על ראשו.

על פי הדיווח, סוכנים של המוסד הישראלי שפועלים בטורקיה, עוקבים אחר פעילים של ארגון אלג'מאעה אלאסלאמיה שקשורים לשלוחת הזרוע הצבאית של חמאס באיסטנבול.

לפני חודשיים עצר המודיעין הצבאי בלבנון חולייה של ארגון אלג'מאעה אלאסלאמיה שתכננה להעביר ציוד דרך הים לרצועת עזה שישמש לפיגוע בנמל יפו.

בחודש אוקטובר שעבר העיתון הלבנוני אל-אח'באר, שופרו של חזבאללה, פרסם ריאיון עם מוחמד טקוש, מזכ"ל הארגון שהביע תמיכה בחמאס.

"חיזבאללה, אלג'מאעה אלאיסלאמיה, חמאס, הג'יהאד האיסלאמי או כל פלג לבנוני או פלסטיני, מסיחים כרגע את דעתה של ישראל, כדי שתישאר ערנית ותגייס כשליש מצבאה בגזרה הצפונית, במקום לתת לה מנוחה". הוא אמר וסירב לחשוף את היכולות הצבאיות של ארגונו.

הוא הבהיר כי ארגונו פועל כקבוצה עצמאית.

ישראל פועלת במרץ גם נגד ארגונים פלסטינים בלבנון שהצטרפו לחזבאללה במערכה נגד ישראל החל מה-7 באוקטובר ובאה עמם חשבון, אין הנחות לשום ארגון שמנסה לפגוע בישראל.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי