סגירת ערוץ אלג'זירה-להרוג את השליח

ישראל תסגור בקרוב את משרדי ערוץ אלג'זירה לאחר שהכנסת אישרה את החוק הנקרא "חוק אלג'זירה", המאפשר הפסקת ערוץ זר המשדר בישראל. ישראל הורגת את השליח שהוא ערוץ אלג'זירה ונמנעת מלטפל בפטרוניתו קטאר שהיא ראש הנחש של ההסתה ותומכת הטרור הגדולה של חמאס ו"האחים המוסלמים" .

דוברת הבית הלבן קארין ז'אן-פייר מתחה ב-1 באפריל ביקורת על חוק "אל-גז'ירה", שאושר במליאת הכנסת, ולפיו הממשלה תוכל לסגור ערוצים זרים שפוגעים בביטחון המדינה, ואמרה כי "מדובר בצעד מדאיג, אנחנו מאמינים בחופש העיתונות וארה"ב תומכת בעבודת עיתונאים ברחבי העולם, כולל אלו שעובדים בעזה".

מליאת הכנסת אישרה שלשום בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק שתאפשר לשר התקשורת,בהסכמת ראש הממשלה, להורות על הפסקת ערוץ זר המשדר בישראל.

ראש הממשלה נתניהו אמר לאחר ההצבעה כי "הגיע הזמן לסלק את השופר של חמאס מהמדינה שלנו", בהודעה שפירסם הוא האשים  כי ערוץ אלג'זירה פגע בביטחון ישראל, השתתף באופן פעיל בטבח ה-7 באוקטובר והסית נגד חיילי צה"ל, "ערוץ הטרור לא ישדר יותר מישראל" נאמר בהודעה.

גם ערוץ אלג'זירה עצמו פירסם הודעה נגד ראש הממשלה נתניהו שתקף את הערוץ, בהודעת אלג'זירה נאמר כי "מדובר בשקרים ובהמצאות, דבריו הם חלק מסדרה של מתקפות ישראליות מכוונות שמטרתן  להשתיק אותנו, ההאשמות וההמצאות לא ימנעו מאיתנו להמשיך ולסקר במלוא האומץ והמקצועיות".

רק לפני כמה ימים שידר ערוץ אלג'זירה פייק ניוז שבמסגרתו טענה אישה פלסטינית כי חיילי צה"ל אנסו נשים פלסטיניות בבית החולים שיפאא' וטבחו בנשים ובילדים, בעקבות השידור יצאו אלפי מפגינים להפגנות זועמות ברחובות בירדן, הפירסום הוכח כשקרי אך ההפגנות עדיין נמשכות בעידוד חמאס ותנועת "האחים המוסלמים".

מאז תחילת המלחמה ברצועת עזה ובדרום לבנון, התגברה הפעילות של התעמולה וההסתה נגד ישראל בערוץ אלג'זירה, שופר התעמולה של קטאר, חמאס וחזבאללה.

במהלך מלחמת לבנון השנייה בשנת 2006 כשהועלו טענות חריפות נגד הערוץ כי הוא מוסר בשידוריו מידע מודיעיני לחזבאללה על מקום הנפילה המדוייק של הרקטות שהוא שיגר לעבר ישראל.

מתחילת המלחמה ברצועת עזה, הערוץ הפופולארי ביותר בעולם הערבי, שהוקם ב-1996 ויש לו כיום תקציב שנתי של כמיליארד דולר, משדר את תעמולת ארגון חמאס כאילו היא אמת לאמיתה, למרות שצה"ל כבש את מרבית שטחי הרצועה ופירק 18 מתוך 24 הגדודים של חמאס, ערוץ אלג'זירה מקפיד לשדר כי מצבו של ארגון חמאס הוא טוב והוא בדרך לניצחון על ישראל.

אין משבר בעולם הערבי שהערוץ מחמיץ את ההזדמנות ללבות בו את האש בהתאם לאידיאולוגיה של "האחים המוסלמים" למוטט את המשטרים הערביים ולהתסיס את הרחוב נגדם.

מי שחשף בין היתר את האסטרטגיה של ערוץ אלג'זירה היה נג'יב אלנעימי, שר המשפטים לשעבר של קטאר שהתפטר מהממשלה בגלל מעשי שחיתות.

בראיון שהעניק לעיתון המצרי "אלווטן" ב15 בנובמבר 2016  הוא סיפר כי אנשי " האחים המוסלמים" שנמלטו ממצרים אחרי עליית הנשיא א-סיסי לשלטון הצליחו להשתלט באופן מלא על ערוץ אלג'זירה".

ערוץ אלג'זירה מציג את עצמו כערוץ מקצועי ונייטרלי אבל אף אחד בעולם הערבי לא קונה את הטיעון הזה.

נשאלת השאלה, האם ישראל צריכה לסגור דווקא כעת את משרדי אלג'זירה בארץ כשהערוץ כבר איבד הרבה מאמינותו בעולם הערבי.

סגירת המשרדים בישראל לא תקטין את ההסתה נגד ישראל בשידורי הערוץ והיא עלולה להפוך אותו לאנדרדוג בעולם הערבי ולהעלות את הפופולאריות שלו.

בכל מקרה השידורים המוטים של הערוץ יימשכו ממשרדיו ברצועת עזה ומרמאללה, 30 ק"מ מירושלים.

ישראל היא הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, ובניגוד לטורקיה ומדינות ערב אסור לה לפגוע בחופש העיתונות והביטוי גם של אמצעי תקשורת זרים המשדרים משטחה, זה אחד הדברים החשובים שמייחד אותה ומבדיל אותה משכנותיה הדיקטטוריות.

ראש הממשלה נתניהו לא הזכיר את קטאר, הפטרונית של ערוץ אלג'זירה, שהיא ראש הנחש של ההסתה נגד ישראל ותומכת גדולה בטרור של חמאס, כנראה בגלל שהיא מתווכת בעסקת החטופים, אבל לאתר שתסתיים המלחמה ישראל חייבת לטפל בקטאר ולא להרוג רק את השליח שהוא ערוץ אלג'זירה.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי