קטאר מנסה להלך אימים על ישראל

קטאר שוקלת את תפקידה מחדש כמתווכת בין ישראל לחמאס לאור הביקורת הקשה עליה בישראל. זוהי בשורה טובה, קטאר איננה מתווכת הוגנת, היא מייצגת את האינטרסים של חמאס ופועלת בחשאי כדי שהוא ימשיך לשלוט ברצועת עזה.

קטאר מנסה לעשות לישראל "הפוך על הפוך" ולהלך עליה אימים כי היא שוקלת את תפקידה מחדש כמתווכת בין ישראל לחמאס.

ראש ממשלת קטאר, מוחמד בן עבד אלרחמן אל-ת'אני, הצהיר ב-17 באפריל כי ארצו שוקלת את תפקידה מחדש כמתווכת בין ישראל לחמאס בשל "התנהלותם של פוליטיקאים ישראלים שמבקרים את דוחא על העברת מזוודות הכסף לחמאס ועל אירוח בכירי הארגון במדינה".

קטאר טוענת כי הן העברת הכספים לחמאס והן אירוח הבכירים בדוחא בוצעו לבקשת ישראל.

במסיבת עיתונאים שערך ראש ממשלת קטאר עם שר החוץ הטורקי הקאן פידאן הוא הודיע כי ארצו "בוחנת מחדש את תפקידה כמתווכת בין חמאס לישראל",לדבריו , "תפקיד המתווכים מוגבל, הם לא יכולים לקדם דברים שהצדדים עצמם לא מעוניינים בהם. לצערי, ראינו שנעשה עוול למתווכים תוך כדי ניצול אינטרסים פוליטיים".

קטאר ומצרים מתווכות בין ישראל לחמאס על עסקה לשחרור חטופים והפסקת אש, אבל גורמים בכירים בירושלים אומרים כי היא איננה מתווך הוגן וכי היא לא מפעילה מספיק לחץ על חמאס לקדם את עסקת החטופים.

היא יכולה למשל לגרש את הנהגת חמאס שהיא מארחת בדוחא או להקפיא את חשבונות הבנק של מנהיגי חמאס בדוחא, אבל היא לא עושה זאת מסיבה אחת פשוטה, קטאר הינה חמאס בעצמה, ההנהגה שלה היא חלק בלתי נפרד מהנהגת "האחים המוסלמים" שהיא תנועת האם של חמאס.

גורמים מדיניים בירושלים אומרים כי היא פועלת בחשאי כדי להשאיר את שלטון חמאס על כנו ברצועת עזה.

ישראל נאלצת להשתמש בשירותיה בעסקה לשחרור החטופים בגלל קשריה עם חמאס, אבל ברור שהרומן הזה לא יוכל להימשך אחרי המלחמה.

גורמי המודיעין בישראל יודעים היטב מיהי קטאר ועל כמה חתונות היא רוקדת במזרח התיכון, בזכות העושר הרב שלה היא מתערבת בכל סכסוך, ואף יוזמת סכסוכים בעצמה, כדי להפוך למתווכת ולחזק את מעמדה האזורי וגם את מעמדה הבינלאומי.

ראש הממשלה נתניהו הביע מאז תחילת המלחמה כמה פעמים בשיחות סגורות עם משפחות החטופים את דעתו על קטאר, על כך שהיא איננה מפעילה מספיק את מנופי הלחץ שלה על חמאס כדי לקדם את עסקת החטופים.

היא מוליכה שולל את ממשל ביידן ומתחמקת מהפעלת לחץ על ארגון הטרור.

יש לקוות שקטאר תוציא בעצמה את הערמונים מהאש ותודיע כי היא מפסיקה לתווך בין ישראל לחמאס, זה יהיה מהלך חשוב ומבורך.

ישראל יכולה להסתפק במצרים כמתווכת בינה לבין חמאס, היא עשתה זאת בהצלחה כמה פעמים בעבר.

החשבון בין ישראל לקטאר הוא פתוח ולא נסגר עדיין, זה אמור לקרות אחרי המלחמה, אולם בינתיים ישראל חייבת לוודא שקטאר איננה מקבלת שום דריסת רגל ברצועת עזה אחרי המלחמה, היא תשתמש בכל מעורבות שלה ברצועה לנסות ולחזק את חמאס, קטאר חשפה את פרצופה האמיתי כאוייבת של ישראל, אסור להתרשם ממתק השפתיים של מנהיגיה שכביכול רוצים שלום, הוא תומכים באידיאולוגיה של "האחים המוסלמים" להשמדת ישראל.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי