חמאס מנסה להשתקם צבאית ונערך למבצע ברפיח

צבא מצרים ערוך בכוחות מתוגברים לאורך הגבול עם רצועת עזה למנוע אפשרות של פריצת הגבול ע"י פלסטינים בעוד חמאס מנסה לשקם חלקים מכוחו הצבאי שנפגע. צה"ל הכין תוכנית חלופית לכיבוש נרחב של רפיח שתתמקד ב"ציר פילדלפי".

המתיחות הביטחונית גוברת בגבול רצועת עזה עם מצרים לקראת האפשרות של כיבוש רפיח.

גורמים בחמאס טוענים כי הזרוע הצבאית של הארגון "הכינה הפתעות" לכוחות צה"ל במקרה שהם ינסו לכבוש את אזור רפיח וכי הפעולה "לא תהייה טיול".

גורמים בצה"ל אומרים בתגובה כי הצבא לוקח את כל האפשרויות בחשבון ונערך בהתאם.

על פי גורמים פלסטינים ברצועת עזה, יחיא סינוואר הורה לזרוע הצבאית של חמאס לנסות ולשקם חלק מהתשתיות הצבאיות שצה"ל השמיד כדי להגביר את ההתקפות על כוחות צה"ל ברצועת ועל ישראל לקראת האפשרות של כניסת צה"ל לרפיח ותפיסת "ציר פילדלפי".

פעילים של חמאס מנסים לייצר פצצות מרגמה  ורקטות נוספות באמצעים הטכניים שעדיין נותרו בידיהם.

השבוע היו 3 אירועי ירי פצמ"רים על כוחות צה"ל ברצועה ועל שטח ישראל.

4 פצמ"רים שוגרו לעבר הישוב חולית, לא נגרם נזק ולא היו נפגעים.

היו גם שני אירועי שיגור פצמ"רים לעבר כוחות צה"ל  במרחב נצרים ברצועה.

על פי גורמים בצה"ל, חמאס הרחיב באופן ניכר את היקף אירועי הירי שלו לעבר כוחות צה"ל במרחב פרוזדור נצרים.

גורמים ביטחוניים אומרים כי צבא מצרים נערך באופן חריג על גבול רצועת עזה בשל חשש מצרי כי חמאס יפוצץ חלקים מגדר הגבול וינסה לדחוף אלפי פלסטינים לשטח מצרים כדי ליצור בעיה רצינית ביחסי ישראל עם מצרים ולהגביר את הלחץ הבינלאומי על ישראל.

צבא מצרים תיגבר את הערכותו באזור הגבול עם רצועת עזה בכוחות משוריינים ופועל גם באזורים שבהם הוא לא פעל בשנים האחרונות.

גורמים ביטחוניים בכירים אומרים כי צה"ל גם הכין תוכנית חלופית לכיבוש אזור רפיח כדי לטפל בתופעת הברחות אמעי הלחימה ממצרים לרצועת עזה דרך "ציר פילדלפי".

התוכנית מתמקדת בתפיסת "ציר פילדלפי"  וחסימת נתיב ההברחות ממצרים לחמאס, מתחת לציר יש עשרות מנהרות שמשמשות את חמאס לצורך ההברחות ובצה"ל טוענים כי אי אפשר לוותר על הטיפול בתופעה החמורה הזו.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי