אסמעיל הניה מאוכזב מעבדאללה מלך ירדן

מנהיג חמאס אסמעיל הניה מתלונן על כך שמלך ירדן נמנע מלנחם אותו על מות שלושת ילדיו ונכדיו שנהרגו במהלך סיכול ממוקד של צה"ל. מנהיג חמאס שיבח את הרחוב הירדני שהתייצב בראש התומכים בחמאס והביע אכזבה מתגובת הרחוב במצרים ובאלג'יריה.

שלטונות ירדן זועמים על ארגון חמאס אשר מנסה כבר כמה שבועות להתסיס את הרחוב הירדני לצאת להפגין נגד בית המלוכה הירדני בגלל עמדתו בנושא המלחמה ברצועת עזה, ועל שיתוף הפעולה שלו עם איראן בניסיון להפוך את גבולה של ירדן עם ישראל לחזית פעילה לטרור.

ירדן הודיעה רשמית כי לא תתיר להנהגת חמאס לחזור לממלכה ולפתוח בה משרדים אם היא תיאלץ לעזוב את קטאר.

אישים וחברי פרלמנט ירדניים שהגיעו לאיסטנבול בטורקיה כדי לנחם את מנהיג חמאס אסמעיל הניה על מות 3 ילדיו ונכדיו בהתקפה ישראלית בעיר עזה, שמעו ביקורת קשה על כך שהמלך עבדאללה נמנע מלנחם, עד לשעה זו, את אסמעיל הניה.

בכירים בחמאס אמרו כי מדובר במקרה אנושי וחבל שהמלך עבדאללה נגרר למחוזות לא נכונים ביחס לתנועת חמאס, לדבריהם, הוא אפילו נמנע משיחת תנחומים טלפונית.

הסירוב של המלך עבדאללה והממסד הירדני שנאמן לו להגיש תנחומים למנהיג חמאס אסמעיל הניה משקף את הזעם הרב בבית המלוכה על הנהגת חמאס אשר פועלת ביחד עם תנועת "האחים המוסלמים" ואיראן כדי להפיל את שלטון בית המלוכה ההאשמי.

ההפגנות ברחוב הירדני נמשכות בתמיכה בחמאס ובתושבי רצועת עזה, ירדן היא המובילה מבין מדינות ערב בתמיכה בתנועת חמאס בכל הקשור להחרמת ישראל וחברות מסחריות שקשורות אליה.

על פי גורמים בחמאס, אסמעיל הניה אמר לאישים ירדנים שבאו לנחם אותו באיסטנבול כי למרות המצוקה הכלכלית בירדן, הממלכה מובילה בתרומות למען תושבי רצועת עזה וכי תנועת חמאס "לא תשכח את הצד היפה הזה של תושבי ירדן".

הגורמים בחמאס הביעו אכזבה גדולה מהתנהלות הרחוב הערבי באלג'יריה ובמצרים אשר נמנעו מלצאת להפגנות לתמיכה ברצועת עזה.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי