מכונת הסחטנות של חמאס

תנועת חמאס נוקטת בטכניקה מתוחכמת של משא ומתן כדי לסחוט מישראל ויתורים בשיטת הסלאמי. אחרי שבעה חודשים ישראל לא השיגה עד כה את מטרות המלחמה, אבל אסור לה לעצור אותה ללא מיטוט שלטון חמאס.

אחרי שהמשא ומתן העקיף בין ישראל לחמאס בקהיר הסתיים בשבוע שעבר ללא פריצת דרך  פרסמה תנועת חמאס הודעה כי היא מקיימת התייעצויות עם הנהגות שאר הפלגים הפלסטינים על בחינה מחדש של אסטרטגיית המשא ומתן עם ישראל, בהודעה נאמר כי הסירוב של ישראל להצעות המתווכות החזיר את המשא ומתן לנקודת ההתחלה.

גורמים בחמאס אומרים כי האסטרטגיה של התנועה מבוססת כעת על שני עקרונות:

א.העיקרון הראשון, לא להגיד את המילה "לא" לשום הצעה אך גם לא לומר "כן", אלא "כן, אבל".

עם זאת , לשמור על הקווים האדומים של חמאס.

הטכניקה הזו של המשא ומתן נועדה לסחוט ויתורים מישראל בשיטת הסלאמי.

ב.ניסיון לאחד הסכמה של כל הפלגים הפלסטינים ברצועה כדי לייצר עמדה מאוחדת בכל משא ומתן או עסקה.

זו הסיבה שהיא הביעה הסכמה כביכול ל"הצעה המצרית" שעליה היא הוסיפה סעיפים שלא היו קיימים בה ולא הוצגו מראש בפני ישראל, היה זה מהלך תקשורתי של הונאה במטרה להעביר את הכדור למגרש הישראלי ולגרור את ישראל למלכודת אך ישראל דחתה את ההצעה.

תנועת חמאס מנסה להגיע למטרתה הסופית שלא השתנתה מהיום הראשון של המלחמה, שהיא סיום המלחמה ונסיגת כוחות צה"ל מרצועת עזה מבלי לוותר על דרישתה לחזרת כול העקורים מדרום הרצועה אל צפונה.

במקביל חמאס נוקטת במהלכים הבאים.

א.המשך לחימה של הזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה, מעבר ללוחמת גרילה נגד צה"ל ומלחמת התשה.

ב.שימור התשתית האזרחית של חמאס בכל רחבי הרצועה:פעילות של המשטרה האזרחית, רשויות מוניציפליות ומשרדי הממשלה בדגש על משרדי הרווחה, החינוך והבריאות.

ג. ניסיון להגביר את פעילות הטרור ביהודה ושומרון כדי לפתוח חזית פעילה חדשה נגד ישראל.

ד. הפצת קמפיין מדיני שקרי כי חמאס מוכנה לרעיון שתי המדינות וכי אחרי שתקום מדינה פלסטינית היא תניח את נשקה.

ה.עידוד פעילות אנטי ישראלית בקמפוסים באוניברסיטאות ברחבי העולם.

ו. גיוס מדינות לפעול נגד ישראל בזירת האו"ם ובבית הדין הפלילי בהאג.

ז. הסתת ההמונים במדינות ערב, בדגש על ירדן, לצאת להפגנות תמיכה בחמאס.

ח.הידוק הקשר עם איראן וחזבאללה להגברת הלחץ הצבאי על ישראל.

ט. לוחמה פסיכולוגית נגד ישראל באמצעות פירסום סרטונים של החטופים והתקפות על חיילי צה"ל ברצועה כדי לפגוע במורל ובחוסן הלאומי של ישראל.

ישראל ניצבת בפני אתגר אסטרטגי גדול,לאחר שבעה חודשים של לחימה ברצועת עזה היא עדיין לא הצליחה למוטט את שלטון חמאס ולהחזיר את כל החטופים נוכח הדרישות של חמאס להפסקת המלחמה כתנאי להחזרת החטופים היא חייבת להגביר את הלחץ הצבאי של חמאס עד להשמדת הכוח הצבאי שלו, אסור לעצור את המלחמה ברצועה ללא מיטוט היכולת הצבאית של חמאס.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי