חמאס שיקם את כוחו במחנה פליטים ג'באליה

צה"ל פועל בכוחות גדולים במחנה הפליטים ג'באליה בצפון הרצועה בעקבות מידע מודיעיני כי חמאס שיקם את הגדוד המוצב שם ומתכנן התקפות טרור.

אוגדה 98 של צה"ל פועלת בלב מחנה הפליטים ג'באליה בצפון רצועת עזה כבר יומיים, במהלך הפעילות חוסלו עשרות חוליות חמושות של חמאס.

צה"ל נאלץ לחזור ולפעול במחנה הפליטים לאחר שהזרוע הצבאית של חמאס הצליחה לשקם את הגדוד שהיה מוצב במחנה הפליטים ג'באליה ופורק בעבר על ידי צה"ל.

להערכת גורמים בצה"ל, במחנה פליטים ג'באליה יש כעת כ-1000 מחבלים חמושים.

גורמים צבאיים מסרו כי צה"ל טיפל בזמנו, בחודש דצמבר שעבר, בגדוד הזה רק עד רמת מפקדי הפלוגות ונסוג מהמחנה וכי הייתה זו טעות שאיפשרה לגדוד הזה להשתקם, עתה צה"ל חזר למחנה הפליטים ג'באליה כדי להשלים את המלאכה ולהשמיד את הגדוד הזה לחלוטין.

בפעם הקודמת פעלו כוחות צה"ל בפאתי מחנה הפליטים ג'באליה, הפעם הם מקפידים להיכנס ללב המחנה ואחר כך לשאר חלקיו.

המשימות שהוטלו על אוגדה 98 הן טיפול בתשתיות התת קרקעיות במחנה, השמדת תשתיות הטרור, חיסול המחבלים שנמצאים במרחב הפעולה וחיפוש אחר גופות חטופים ישראלים.

צה"ל פועל כעת במגמה להכריע את חמאס ברצועת עזה, שאלת כיבוש כל אזור רפיח תוכרע בקרוב, ישראל מנהלת מגעים אינטנסיביים עם הממשל האמריקני כדי להגיע עמו להסכמות, היועץ לביטחון לאומי ג'ק סאליבאן יגיע בסוף השבוע לישראל לשורה של דיונים בנושא, הנשיא ביידן עדיין לא הסיר את התנגדותו הנחרצת לפעולה נרחבת של צה"ל  לכיבוש כל אזור רפיח.

חמאס הופתע מהפעילות האינטנסיבית של צה"ל באזור ג'באליה, הוא היה בטוח שצה"ל מתמקד באזור רפיח, אולם המידע המודיעיני שהגיע לצה"ל ביחס לג'באליה היה מדאיג מאוד, על התארגנות מחדש כדי לבצע התקפות טרור על  כוחות צה"ל ולכן הוחלט בצמרת הצבאית לפעול במהירות.

בחמאס מתייחסים לפעולת צה"ל בג'באליה כחלק מהניסיון הישראלי להפעיל לחץ צבאי על חמאס בעסקת החטופים.

צה"ל יצטרך הפיק לקחים ממה שקרה במחנה הפליטים ג'באליה, מערכת המנהרות העניפה  ברצועת עזה, שצה"ל הרס רק חלק קטן ממנה מאז שפרצה המלחמה, מאפשרת לחמאס להגיע דרכן לצפון הרצועה  ולשקם את תשתיות הטרור, להעביר מחבלים ואמצעי לחימה.

פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי