לאחר אור ירוק מהממשל צה"ל ירחיב את הפעולה ברפיח

ישראל וממשל ביידן הגיעו להבנות על אופן פעילות צה"ל באזור רפיח. הפעילות של צה"ל ברפיח תתרחב בימים הקרובים נגד גדודי החמאס ומנהרות ההברחה מגבול מצרים.

כוחות צה"ל ממשיכים לפעול באזור רפיח ובימים הקרובים הם אף יגבירו את המבצע לכיבוש שטחים נוספים לאחר שבמהלך ביקורו של ג'ק סאליבאן, היועץ לביטחון לאומי, בישראל השבוע, הוא השתכנע כי צה"ל פועל בזהירות רבה והצליח לפנות כמיליון פלסטינים מאזור רפיח לכיוון אזור ח'אן יונס והמוואסי.

חטיבת הנח״ל נכנסה הלילה לרפיח, והיא החטיבה החמישית שפועלת שם. כעת נלחמות ברצועת עזה 10 חטיבות – שיא של כוחות שלא היה ברצועה כבר יותר מ-4 חודשים, מאז תחילת ינואר. 5 חטיבות ברפיח, 3 בג׳באליה ו-2 במסדרון נצרים.

צה"ל ימשיך לפרק את ארבעת גדודי חמאס באזור רפיח ולטפל במנהרות ההברחה ממצרים לרצועת עזה שמהוות את צינור החמצן של אספקת הנשק לחמאס, אבל ההבנות בין ישראל לממשל הן שצה"ל לא יכבוש את העיר רפיח ולא יתפוס שטחים של העיר.

הדרג המדיני הסביר לג'ק סאליבאן כי הפעולה הצבאית באזור רפיח היא כרגע מנוף הלחץ היחידי שיש בידי ישראל כדי להפעיל לחץ על יחיא סינוואר להתקדם בנושא עסקת החטופים.

על פי גורמים מדיניים בירושלים, ראש הממשלה נתניהו הסביר לג'ק סאליבאן  כי עיכוב משלוחי הנשק המדויק לישראל פוגע במשא ומתן ובהבאת חמאס לעסקה.

נתניהו גם הדגיש  כי כאשר פעולת צה"ל באזור רפיח היא עניין מוגמר , המחסור בפצצות אמריקניות מדויקות עלול לגרום לפגיעה באזרחים פלסטינים חפים מפשע, דבר שהוא הפוך מהאינטרסים הישראלים והאמריקנים.

מדובר בהתפתחות חיובית, פעילות הדרגתית אמנם מאיטה את המומנטום של המלחמה של צה"ל נגד הזרוע הצבאית של חמאס אך היא מעניקה לישראל זמן חשוב מבחינה מדינית כדי להשלים את טיהור השטח וחשיפת מנהרות ההברחה.

צה"ל כבר השתלט על מחצית מאורכו של "ציר פילדלפי"  על גבול ישראל מצרים שאורכו כ-14 ק"מ.

האור הירוק האמריקני לישראל להמשיך בפעולה הוא מכה למצרים אשר מתנגדת לפעולת צה"ל ברפיח ואשר ידעה על קיום מנהרות ההברחה והעלימה עין מקיומן..

פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי