יחיא סינוואר מחכך ידיו בהנאה נוכח המחלוקות בישראל

יחיא סינוואר,מנהיג חמאס ברצועת עזה מרוצה מהתגברות המחלוקות הפנימיות בחברה הישראלית ובקבינט המלחמה. המחלוקות הפנימיות בישראל שקורעות את החברה הישראלית ומחזירות אותה לימים שקדמו ל-7 באוקטובר הן אחד ההישגים של המתקפה האכזרית של חמאס על ישראל.

גורמים ברצועת עזה שמקורבים לחמאס מדווחים כי ההנהגה הצבאית של חמאס בראשות יחיא סינוואר, עוקבת בעניין רב אחרי הפגנות המחאה בישראל נגד ממשלת נתניהו ואחר המחלוקות בקבינט המלחמה וכי הדבר מהווה שיקול חשוב בהערכת המצב שלה לגבי המשך המלחמה, והאפשרות לעסקת חטופים והפסקת אש.

לדבריהם, האולטימטום שנתן השר בני גנץ בשבוע שעבר לראש הממשלה נתניהו שימח מאוד את יחיא סינוואר אשר חיכך ידיו בהנאה, הוא רואה בכך את תחילת קריסת ממשלת הימין בראשות נתניהו, הוא אינו ממהר לשום מקום ולשום עסקת חטופים עם ישראל.

האיום להוצאת צווי מעצר בינלאומיים נגד ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גלנט הוא רוח גבית ליחיא סינוואר שלא להתגמש בשום דרישה שהציג לישראל.

בזרוע הצבאית של חמאס מגחכים ואומרים:

"נראה איזה כוח בינלאומי יעיז לבוא לרצועה ולעצור את יחיא סינוואר ומוחמד דף, מדובר בשני ג'יהאדיסטים שאין להם שום כוונה לעזוב את הרצועה ולנסוע לחו"ל, הם מתכוונים להילחם נגד ישראל עד הסוף, בית הדין הפלילי בהאג עשה טעות גדולה שהחליט לדרוש הוצאת צווי מעצר נגד יחיא סינוואר ומוחמד דף."

לגבי הוצאת צו מעצר אפשרי נגד מנהיג חמאס אסמעיל הניה, הסיפור כבר שונה לגמרי, הוא מרבה להסתובב בעולם לצורך פעילותו המדינית ועסקיו, עכשיו הוא יצטרך לשקול היטב לאן לנסוע, גם בגלל האפשרות שייעצר וגם בגלל החשש הסביר שהמוסד הישראלי ינסה לחסל אותו.

יחיא סינוואר חזה מראש את המחלוקות והפיצול שיקרה בחברה הישראלית בעקבות חטיפת יותר מ-200 בני ערובה ישראלים וזרים, הוא חקר היטב את נבכי החברה הישראלית והמערכת הפוליטית, החברתית והתקשורתית של ישראל במהלך 23 השנים שבילה בכלא הישראלי.

האמת גם שהוא לא צריך להתאמץ הרבה, ההדלפות החמורות מישיבות הקבינט הביטחוני בנושאי ביטחון ואסטרטגיה והשופרות בתקשורת הישראלית שמהדהדים את המחלוקות, נותנים לו תמונה מודיעינית מצויינת על האסטרטגיה שבה הוא צריך לנקוט מול ממשלת הימין.

הוא למד כבר להכיר את נקודות החולשה של הצמרת המדינית והביטחונית הישראלית.

המחלוקות הפנימיות בישראל שקורעות את החברה הישראלית ומחזירות אותה לימים שקדמו ל-7 באוקטובר שנה שעברה הן אחד ההישגים של המתקפה האכזרית של חמאס על ישראל והטבח בישובי עוטף עזה.

הן נותנות רוח גבית ליחיא סינוואר ומחזקות אותו מבחינה מורלית.

בחמאס ברצועת עזה מלגלגים על הדיונים בישראל על היום שאחרי המלחמה ברצועת עזה והשאלה מי ישלוט בה, מבחינת יחיא סינוואר, המלחמה לא הסתיימה והוא שולט ברצועה ביד רמה, ישראל עדיין לא נגעה במערכת השלטון האזרחית של חמאס, הוא ממשיך לחלק את הסיוע ההומניטרי והאוכלוסיה העזתית משתפת עמו פעולה.

הדיבורים על כך שהרש"פ תיכנס לרצועת עזה במקום חמאס אחרי המלחמה כדי לשלוט שם אינם נלקחים ברצינות על ידי הנהגת החמאס אשר מכירה את הרש"פ המושחתת שרוצה כעת לשים יד על תקציבי הענק לשיקום הרצועה.

שום איש ביטחון פלסטיני מטעם הרש"פ לא יעיז להתמודד עם מחבלי הזרוע הצבאית של חמאס.

הדבר עלול לעורר שורה של נקמות דם בין החמולות ואף להתדרדר לידי מלחמת אזרחים כמו בסודאן, חמאס לא ייתן לזה לקרות ולהנהגת הרש"פ אין את האומץ הפוליטי להיכנס לרצועת עזה על גבי הטנקים הישראלים.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי