ראש ה-CIA ינסה להביא לחידוש המו"מ על עסקת החטופים

ראש ה-CIA וויליאם ברנס יפתח במהלך שמטרתו להביא לחידוש המשא ומתן על עסקת החטופים. קבינט המלחמה הרחיב את המנדט של צוות המשא ומתן הישראלי אבל ההערכה בקרב גורמים ביטחוניים היא שהסיכויים להשיג פריצת דרך הם נמוכים.

אחרי שקבינט המלחמה הורה לצוות המשא ומתן הישראלי לחדש את המשא ומתן העקיף עם חמאס על שחרור החטופים, ממשל ביידן נכנס גם לתמונה.

גורמים אמריקנים מסרו אמש כי וויליאם ברנס ,ראש ה-CIA,ייצא לאירופה בימים הקרובים ויפגוש את ראש המוסד דוד ברנע כדי לדון בדרכים לחידוש המשא ומתן על עסקת החטופים, ייתכן שפגישה ישתתפו גם נציגים של מצרים וירדן.

גורמים מדיניים בירושלים מסרו כי סרטון התצפיתניות שהופץ על יד מטה החטופים השפיע על חברי קבינט המלחמה שהחליט פה אחד להרחיב את המנדט של צוות המשא ומתן לעסקת חטופים. ומתן, כדי שינסה להביא לפריצת דרך.

צוות המשא ומתן קיבל מרחב פעולה אבל השאלה האם זה יספיק להשיג פריצת דרך, קשה מאוד לרבע את המעגל ולעקוף את התנאי של יחיא סינוואר להפסקת המלחמה ונסיגת כל כוחות צה"ל מהרצועה.

גורמים ביטחוניים בישראל מעריכים כי ההחלטה של קבינט המלחמה נכונה אבל הסיכוי שיחיא סינוואר יתרצה ויגלה גמישות נמוך מאוד נכון לשעה זו נוכח הלחץ הבינלאומי האדיר על ישראל שעושה עבורו את העבודה, גם הדיונים בשני בתי הדין הבינלאומי בהאג וגם הכרת כמה מדינות אירופאיות במדינה פלסטינית, הוא זוכה לתמיכה אדירה ברחוב הפלסטיני והוא לא יילך לשום מהלך של פשרה בעניין עסקת החטופים כל עוד אין איום ממשי על חיי ההנהגה הצבאית של חמאס.

צוות המשא ומתן של ישראל עומד להיכנס לשורה של מגעים מדיניים שיארכו זמן רב, בינתיים יימשך המבצע הצבאי הגדול ברצועת עזה, ישראל חייבת להגביר את הלחץ הצבאי על חמאס, זהו מנוף הלחץ העיקרי עליו להגיע לעסקת חטופים.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי