ישראל הודיעה רשמית על חידוש המשא ומתן על עסקת החטופים

המשא ומתן על עסקת החטופים והפסקת האש בין ישראל לחמאס יתחדש בשבוע הקרוב בקהיר. בכיר בחמאס אומר כי ארגונו איננו סבור שישראל רצינית בכוונותיה לחדש את המשא ומתן.

ראש המוסד דדי ברנע שב היום מפריז, לאחר מפגש פסגה עם ראש ה-CIA ויליאם ברנס ועם ראש ממשלת קטאר מוחמד א-ת'אני.

הם דנו בבניית תשתית שתאפשר התקדמות לפתיחת מו"מ מחודש לשחרור החטופים הישראלים.

בפגישה הוחלט כי במהלך השבוע הקרוב ייפתח בקהיר מו"מ על בסיס הצעות חדשות בהובלת המתווכות , מצרים וקטאר, במעורבות פעילה של ארה"ב.

ראש המוסד הציג בפגישה את ההצעה החדשה של צוות המשא ומתן הישראלי שאושרה על ידי קבינט המלחמה וראש ה-CIA ווליאם ברנס הציג פתרונות אפשריים לסוגיות שנותרו במחלוקת.

בכיר חמאס באסם נעים אמר היום: איננו סבורים שישראל רצינית בהחלטתה לחדש את המשא ומתן.

גורמים בחמאס אמרו כי ישראל מנסה להרוויח זמן בעקבות הלחץ המדיני הכבד שמוטל עליה כדי להתקדם ולכבוש שטחים נוספים באזור רפיח ובמחנה הפליטים ג'באליה ברצועת עזה.

גורמים מצרים אמרו היום לעיתון "אלערבי אלג'דיד" כי משלחת ביטחונית שבה חברים האלופים ניצן אלון ורסאן עליאן מתאם הפעולות בשטחים אמורה להגיע השבוע לקהיר כדי לחדש את המשא ומתן על עסקת החטופים והפסקת האש.

בחמאס מדגישים כי אין שום תזוזה בדרישות הבסיסיות של הארגון, הפסקת המלחמה עם ערבויות שהיא לא תחודש ונסיגה מלאה של כל כוחות צה"ל משטח רצועת עזה והקמת מנגנון בינלאומי  לשיקום הרצועה מנזקי המלחמה.

גורמים  ביטחוניים בישראל אומרים כי ההצעה הישראלית החדשה מאפשרת ליחיא סינוואר להפעיל מחדש את מכונת הסחטנות שלו מול ישראל.

ההצעה המונחת על השולחן היא הצעה גרועה ביותר עבור ישראל שמאפשרת שחרור רק חלק קטן מהחטופים ומשאירה את רוב החטופים בידי חמאס.

ראש הממשלה נתניהו אמר בעבר כי לא יסכים לשום עסקה שכוללת את הפסקת המלחמה.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי