הרש"פ מסרבת להסגיר מחבל רוצח לישראל

הרש"פ מסרבת להסגיר לידי ישראל מחבל שרצח שני חיילי צה"ל בשבוע שעבר ועוזרת לו להסתתר באזור שכם. ישראל חייבת להיכנס לשכם לעצור את המחבל או לחסל אותו.

ב-29 במאי ביצע מחבל פלסטיני ששוחרר מהכלא הישראלי פיגוע דריסה באזור שכם ודרס למוות שני חיילי צה"ל, את סמ"ר אלי הלל בן 20 מתל ציון ואת סמ"ר שוישה הרסאג' בן 20 מתל אביב, שניהם לוחמים בגדוד 90 בחטיבת כפיר.

פיגוע הדריסה התרחש באחת הכניסות לעיר שכם בעת ששני הלוחמים היו במשימת בידוק רכבים, המחבל עקף  ברכבו את שיירת כלי הרכב שהמתינה לבדיקה ופגע בעוצמה רבה במכוניתו בשני החיילים, אחר כך נמלט חזרה לעיר שכם ומאוחר יותר הסגיר את עצמו לידי מנגנון המודיעין הכללי הפלסטיני בעיר שכם.

שמו של המחבל הרוצח הינו עבד שתייה, הוא תושב הכפר ביתא באזור שכם וחלק ממשפחתו מתגורר במחנה הפליטים בלאטה.

ישראל הפעילה לחץ כבד על ראש המודיעין הכללי מאג'ד פרג' שהחזיק במחבל כדי שיסגיר אותו לידיה, אולם הוא סירב בתוקף לבקשה הישראלית.

על פי גורמים בשכם כדי להפחית את הלחץ הישראלי עליו הורה מאג'ד פרג' להימנע מהחזקת המחבל במפקדות הרשמיות של הרש"פ ולהעביר את המחבל למקום מסתור.

גירסא אחרת טוענת שהוא הועבר לידי בני משפחתו כדי שהם יסתירו אותו מפני ישראל.

מאז הסכמי אוסלו שנחתמו בין ישראל לרש"פ בשנת 1993 ועד היום , הרש"פ מסרבת, למרות התיאום הביטחוני שלה עם ישראל, להסגיר לידי ישראל מחבלים רוצחים שביצעו פיגועים נגד ישראל.

לשב"כ יש את היכולת המודיעינית לדעת את המקום המדוייק שבו מסתתר המחבל הרוצח בעיר שכם, לכן ,ישראל חייבת לנקוט בשתי דרכים כדי למצות עם הרוצח את הדין, האחת, לעצור אותו ולהביאו למשפט, או הדרך השנייה, לחסל אותו במבצע צבאי מיוחד.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי