חסן נצראללה בטוח שהוא מצא את נקודת התורפה של צה"ל

ישראל איננה יכולה להסתפק עוד באותן תגובות של צה"ל על ההתקפות של חזבאללה על הישובים בגבול הצפון, הגיע העת לשנות את אופן התגובה למרות החשש להדרדרות לעימות כולל עם חזבאללה.

קבינט המלחמה החליט השבוע לסיים קודם עם הפעולה של צה"ל ברפיח, שתימשך עוד כחודש ימים, לפני פעולה צבאית נרחבת נגד חזבאללה אבל הוא חייב לשנות את ההחלטה שלו.

מחבלי חזבאללה שולטים היטב בכטב"מים של הארגון שטסים בגובה נמוך כדי שלא להתגלות על ידי צה"ל.

אתמול הם הצליחו לפגוע בחורפיש בצורה מדוייקת  ולפצוע 12 בני אדם, אחד מהם במצב אנוש.

ההצלחות של חזבאללה רק מעודדות את חסן נצראללה להסלים עוד יותר וישראל חייבת לגבות מחיר יקר מחזבאללה כדי להרתיעו.

חזבאללה מסלים את ההתקפות על פי ההנחיה של "משמרות המהפכה" האיראניים כדי לנסות ולסייע לחמאס שמתמודד כעת עם שתי התקפות ישראליות כבדות באזור רפיח ומחנות המרכז.

המנהיג העליון של איראן עלי ח'מינאי הבטיח לראשי חמאס והג'יהאד האסלאמי כי לא יאפשר לישראל למוטט את שלטון חמאס ברצועת עזה.

חסן נצראללה טוען כי התקפות הכטב"מים המדוייקות הן תגובה על החיסולים הממוקדים של צה"ל במפקדי חזבאללה, לצה"ל יש בעיה קשה בהתמודדות מול כטב"מים קטנים שטסים בגובה נמוך ומתחמקים מהרדאר, לכן, צה"ל חייב להקפיד על פריסה מדוללת של כוחותיו בצפון והסוואתם בצורה טובה כדי לצמצם ככל האפשר את פגיעת הכטב"מים של חזבאללה.

איראן לא שינתה את האסטרטגיה שלה והיא איננה רוצה מלחמה אזורית, גם הנשיא ביידן רוצה למנוע מלחמה כזו לפני הבחירות לנשיאות בנובמבר הקרוב, ישראל עצמה חוששת מעימות צבאי נרחב עם חזבאללה שגם הוא איננו מעוניין בכך, אבל העניינים עלולים לצאת משליטה ולהתדרדר למלחמה קשה בין ישראל לחזבאללה.

צה"ל ערוך עם 4 אוגדות בגבול הצפון ויצטרפו אליו כוחות נוספים, נראה שחזבאללה אינו הולך להסכם מדיני וישראל תיאלץ לכבוש את דרום לבנון ולשנות את המציאות הביטחונית.

זה כנראה עניין של מספר שבועות.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי