ממשל ביידן מהדק את הלחץ על ישראל להפסיק את המלחמה

הנשיא ביידן מגביר את הלחצים על ממשלת ישראל לעצור את המלחמה ברצועת עזה באמצעות החלטה במועצת הביטחון של האו"ם. חמאס מברכת על ההחלטה כדי להגביר את הבידוד המדיני של ישראל אבל אין בכוונתה להסכים להצעה הישראלית לעסקת החטופים.

הנשיא ביידן שמתוסכל מהמשך המלחמה ברצועת עזה שפוגע קשה בקמפיין הבחירות שלו לנשיאות ממשיך בלחצים על ישראל לעצור את המלחמה ברצועת עזה.

במקביל לביקורו של שר החוץ האמריקני טוני בלינקן במזרח התיכון כדי לקדם את עסקת החטופים והפסקת האש, העביר ממשל ביידן הצעה במועצת הביטחון של האו"ם לשחרור החטופים שבידי חמאס והפסקת המלחמה ברצועת עזה.

מועצת הביטחון של האו"ם אישרה לפנות בוקר הצעה של ארה"ב לשחרור החטופים שמוחזקים בידי חמאס ולהפסקת המלחמה ברצועת עזה.

 14 מדינות הצביעו בעד ההצעה, רוסיה נמנעה, ואף מדינה לא התנגדה.

בשבוע שעבר מתחה ישראל  ביקורת על ההצעה האמריקנית מכיוון שהיא כוללת את הפסקת המלחמה תמורת שחרור החטופים, עמדה שממשלת נתניהו מתנגדת לה באופן פומבי.

תנועת חמאס הודיעה כי היא מברכת על ההחלטה, וכי היא מוכנה לשתף פעולה עם המתווכות למען יישום העקרונות של החלטת מועצת הביטחון.

הלחץ הבינלאומי על ישראל גובר לעצור את המלחמה, סביר להניח שישראל תתעלם מההחלטה, העובדה שחמאס מברכת עליה היא ניסיון של ארגון הטרור להגביר את הבידוד המדיני של ישראל.

גורמים בחמאס אומרים כי אין שינוי בעמדת התנועה וכי ללא עצירה מוחלטת של המלחמה ונסיגה מלאה של כוחות צה"ל לא תהייה שום עסקה.

ההחלטה במועצת הביטחון מגבילה את חופש הפעולה של ישראל ומגדילה את מנוף הלחצים עליה, לכן, טוב תעשה ישראל אם תגביר את קצב הפעולה הצבאית ברפיח כדי לחסל את גדודי חמאס שנותרו באזור.

על פי גורמים מדיניים בירושלים, ראש הממשלה נתניהו הסביר את עמדת ישראל הנחרצת נגד סיום המלחמה ברצועת עזה לפני השגת מטרותיה הצבאיות בפגישתו אמש בירושלים עם שר החוץ טוני בלינקן.

נתניהו מעודד מהמבצע המוצלח של ישראל במחנה הפליטים נוצייראת שבמהלכו שחררה ישראל ארבעה חטופים ישראלים כשהם בחיים.

המבצע המוצלח חיזק את נחישותו של ראש הממשלה להמשיך בפעילות הצבאית  ברצועת עזה ולנסות ולקדם שחרור של חטופים נוספים באמצעות פעולות צבאיות.

שר החוץ טוני בלינקן נפגש במצרים לפני הגיעו לישראל עם הנשיא א-סיסי ועם ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל והוא אמור לבקר עוד בקטאר ובירדן.

על פי מקורות מצריים, בלינקן לא יכול היה להתחייב לכך שישראל תסכים לדרישת חמאס לעצור את המלחמה ולכן, ההערכה של מצרים היא פסימית  כי בלינקן ייכשל בשליחותו, גם פרישתם של השרים בני גנץ וגדי איזינקוט מהממשלה לא משנה את יציבותה של ממשלת נתניהו שיש לה עדיין רוב בכנסת של 64 מנדטים.

גם גורמים מדיניים בירושלים אומרים כי שר החוץ האמריקני מבזבז את זמנו וכי הכדור נמצא במגרשה של חמאס והיא זו שצריכה להחליט ולהודיע רשמית אם היא מקבלת את ההצעה הישראלית.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי