ישראל שואפת להגיע ברצועת עזה למצב ביטחוני דומה לזה ביהודה ושומרון

צה"ל יסיים בתוך כמה שבועות את כיבוש אזור רפיח ויעבור לשלב חדש בלחימה ברצועת עזה. צה"ל יגביר את השימוש בהפצצות אוויריות ברצועת עזה ואת פעילות החיסולים הממוקדים של ראשי הטרור ויתרחק מפעילות שלא לצורך באזורים צפופי אוכלוסיה כדי להקטין את מספר הנפגעים.

צה"ל יסיים בתוך כחודש ימים את כיבוש כל אזור רפיח ובכך אמור להסתיים שלב המלחמה העצימה ברצועת עזה.

צה"ל מתכוון לעבור לשלב ג' של הלחימה שהוא שלב של פשיטות ממוקדות בכוחות גדולים על יעדי טרור ברצועת עזה, בהתבסס על מידע מודיעיני מדוייק, כפי שהוא עושה בשטחי יהודה ושומרון כשהוא נלחם נגד קבוצות הטרור החמושות בג'נין, שכם וטול כרם.

שיטת הלחימה הזו תאפשר לצה"ל להפנות כוחות גדולים מרצועת עזה אל הגבול הצפוני כדי לטפל באיום של חזבאללה.

ייתכן גם שישראל תודיע רשמית כי הצליחה להכריע את הזרוע הצבאית של חמאס או לפרק את כל 24 הגדודים שלה ברצועת עזה.

ישראל לא הצליחה להשיג במלואן את מטרות המלחמה שהוגדרו על ידי הקבינט:

שחרור כל החטופים והריסת כל התשתית הצבאית של חמאס ומיטוט שלטונו ברצועה, המטרות האלה הושגו באופן חלקי ביותר והמלחמה ברצועה צפויה כעת להימשך במתכונת אחרת הדומה לזו של המלחמה של צה"ל נגד הטרור ביהודה ושומרון.

בחמאס מזלזלים בתוכנית הישראלית, סוהייל אלהינדי, חבר הלשכה המדינית של חמאס, אומר כי "ארגונו לא ירים דגל לבן" וכי "ישראל מחפשת תמונת ניצחון דימיונית".

"לא משלמים כסף על דיבורים", הוא אומר.

הוא טוען כי הפלסטינים ברצועת עזה הם חזקים ולא ייכנעו לכוחות צה"ל, "ההתנגדות תילחם בכל כוחה" הוא מבטיח.

הוא טען כי הזרוע הצבאית של חמאס לא תאפשר לצה"ל לחלק את הרצועה.

חמאס מוטרד מאוד מההשתלטות של צה"ל על "ציר פילדלפי" ועל מסדרון נצרים שמחלק את הרצועה לשני חלקים, הזרוע הצבאית של חמאס מתכננת לתקוף את חיילי צה"ל שישארו לאבטח את המקומות האלה.

חמאס בונה על המשך מלחמת ההתשה נגד כוחות צה"ל ברצועת עזה בעוד צה"ל מתכנן ליישם ברצועה את אותן שיטות הפעולה שבהן הוא נוקט ביהודה ושומרון.

ברצועת עזה, זירת הלחימה הרבה יותר מורכבת וקשה, במיוחד נושא המנהרות באורך מאות ק"מ שבהן מסתתרים אלפי מחבלים חמושים של חמאס, צה"ל יצטרך לשכלל את השיטות שלו לשלוף אותם מתוך המנהרות ולחסל אותם.

בחמאס טוענים כי המעבר של צה"ל ברצועת עזה לשלב ג' נועד כדי להרגיע את הרחוב הישראלי ולהראות לו כי יש לצה"ל הישגים במלחמה שנמשכת כבר 9 חודשים וכי הוא מוכן לעבור ולהילחם נגד חזבאללה בזירה הצפונית.

נראה כי צה"ל יגביר את השימוש בהפצצות אוויריות ברצועת עזה ואת פעילות החיסולים הממוקדים של ראשי הטרור ויתרחק מפעילות שלא לצורך באזורים צפופי אוכלוסיה כדי להקטין את מספר הנפגעים.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי