נשיא איראן החדש נגד ישראל 

נשיא איראן החדש מסעוד פזשכיאן שלח איגרת למזכ"ל חזבאללה חסן נצראללה שבה הביע תמכה במלחמתו נגד ישראל. למרות הנשיא החדש הוצג לעולם כדמות מתונה יחסית, מסתבר כי הוא איננו שונה משאר חברי ההנהגה האיראנית התומכים בהשמדת ישראל.

רק כמה ימים חלפו מאז נבחר לנשיא והנה נשיא איראן החדש מסעוד פזשכיאן יוצא נגד מדינת ישראל.

פזשכיאן שיגר ב-8 ביולי איגרת למזכ"ל חזבאללה שבה הביע את תמיכת איראן בחזבאללה במלחמתו נגד ישראל.

הוא כתב באיגרת: " הרפובליקה האסלאמית של איראן תמכה תמיד בהתנגדות של עמי האזור נגד הישות הציונית הבלתי חוקית.

התמיכה בהתנגדות מושרשת עמוק במדיניות הבסיסית של הרפובליקה."

הוא הוסיף: " ברור שתנועות ההתנגדות באזור לא ירשו לישות הזו להמשיך במדיניותה המסיתה והנפשעת נגד העם הפלסטיני העשוק ועמי האזור האחרים".

מסעוד פזשכיאון מיהר למצב את עצמו כמי שתומך בחזבאללה ובחמאס בתפקידו החדש כנשיא כשהוא מאותת למנהיג העליון עלי ח'מינאי כי הוא לא יצטער על כך שאיפשר לו להשתתף בבחירות לנשיאות.

כזכור,בשנת 2021 מנע המנהיג העליון ממנו להשתתף בבחירות לנשיאות והמועצה לשמירת החוקה פסלה את מועמדותו.

למרות שהנשיא החדש הוצג בפני העולם כדמות מתונה יחסית בהשוואה לנשיא הקודם אברהים ראיסי שזכה לכינוי "הקצב מטהרן", התברר כי הוא לא שונה בתפיסותיו המדיניות משאר חברי ההנהגה האיראנית ואין לו שום כוונה לחולל שינוי ביחס כלפי ישראל.

כבר במהלך קמפיין הבחירות שלו הבהיר פזשכיאן כי אין בכוונתו לשנות את סירובה של איראן להכיר בישראל.

" השבח לאללה", הוא  אמר," ננסה להקים יחסי ידידות עם כל המדינות מלבד עם ישראל".

אחרי בחירתו קרא לו המנהיג העליון עלי ח'מינאי ללכת בדרכי קודמו אברהים ראיסי והזהיר אותו מלאמץ דמויות התומכות בקשרים עם ארה"ב.

הנשיאים הקודמים של איראן מחמוד אחמדי נג'אד ואברהים ראיסי סיפקו חומר טוב למערכת ההסברה הישראלית, הם תקפו את ישראל באמצעי התקשורת וקראו להשמדתה, נראה שגם מסעוד פזשכיאן עולה על המסלול הזה, צריך לעקוב היטב אחרי התבטאויותיו באמצעי התקשורת ולחשוף את דמותו האמיתית.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי