ישראל תקפה מטרות בתימן בתגובה על פיצוץ הכטב"מ החות'י בתל אביב

ערב נסיעת ראש הממשלה נתניהו לוושינגטון ישראל תקפה מטרות בתימן בתגובה על תקיפת הכטב"מ החות'י בתל אביב. התקיפה הישראלית תואמה עם ארה"ב, במקביל ישראל נערכת לתגובה של החות'ים.

 ראש הממשלה נתניהו כינס בשבת בצהרים ישיבת קבינט ביטחונית מיוחדת לאשר את התקיפה של חיל האוויר הישראלי בתימן.

מדיניות ההכלה של ישראל הסתיימה,אומר גורם מדיני בכיר, התקיפה הישראלית בתימן היא תגובה על כל ההתקפות של החות'ים על ישראל בטילים וכטב"מים מאז ה-7 באוקטובר.

במבצע התקיפה של מטוסי חיל האוויר הישראלי, שקיבל את השם "יד ארוכה",  בשש בערב, לאור יום, השתתפו 20 מטוסים שתודלקו באוויר בגלל המרחק הרב לתימן, מרחק של 2000 ק"מ מישראל, היא התמקדה באזור נמל חודיידה שהוא אחד המעוזים הראשיים של החות'ים בתימן, הותקפו מטרות צבאיות, תחנות כוח ומאגרי דלק.

נמל חודיידה הוא שער הכניסה העיקרי של כמויות הנשק האדירות  שאיראן מבריחה לחות'ים בתימן, מטוסי חיל האוויר תקפו גם מתקנים לוגיסטייים שמסייעים לפרוק מכולות של משלוחי הנשק האיראניים.

במקביל ישראל נערכת למתקפת נגד של החות'ים על מטרות בישראל בימים הקרובים, החות'ים מדברים בגלוי על תקיפה של נמל חיפה ומאגר הגז "כריש".

גורם ביטחוני בכיר אומר כי מדובר במצב שברירי ביותר שעלול להביא להתדרדות גדולה של מלחמה אזורית.

כרגע אין שינוי בתוכנית של ראש הממשלה נתניהו לטוס מחר בערב לוושינגטון לפגישה עם הנשיא ביידן ולנאום בקונגרס,אך הדברים עשויים להשתנות.

גורם ביטחוני בכיר אומר הערב כי ישראל מבינה שייפתח כעת סבב לחימה מול החות'ים בתימן, אך ישראל מוכנה לכך ויש לה בנק מטרות מוכן של החות'ים בתימן.

חיל האוויר הישראלי הוכיח שזרועה של ישראל היא ארוכה, יש בתקיפה הישראלית בתימן גם העברת מסר לאיראן כי ישראל יכולה לפגוע גם בלב טהראן במידת הצורך.

נראה כי ממשל ביידן גילה הבנה לצורך של ישראל להגיב על תקיפת הכטב"מ החות'י בתל אביב שפגעה באזרחים כדי שהיא תשקם את כוח ההרתעה שלה שנפגע קשות.

ארה"ב לא השתתפה בהתקפה, האמריקנים עומדים מהצד וטוענים כי הפתרון הוא הפסקת אש קבועה במלחמה ברצועת עזה שתרגיע את כל החזיתות הפתוחות של הציר השיעי מול ישראל.

אסור לשכוח את הנקודה הכי חשובה, איראן היא ראש התמנון של הטרור במזרח התיכון ושואפת להשמיד את מדינת ישראל באמצעות השלוחות שלה שאחת מהן היא החות'ים בתימן, בסופו של דבר לא יהיה מנוס מתקיפה ישראלית ישירה על איראן ומתקני הגרעין שלה, כך מעריך גורם ביטחוני בכיר שאומר:"זה רק עניין של זמן".

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי