תיאום מדאיג בין החות'ים בתימן למליציות בעיראק נגד ישראל

איראן מהדקת את התיאום בין החות'ים בתימן לבין המליציות השיעיות בעיראק כדי לתקוף מטרות ישראליות ואמריקניות.

איראן נערכת לאפשרות התרחבות המערכה נגד ישראל ומנסה למנוע את קריסת שלטון חמאס ברצועה בעקבות ההצלחות הצבאיות של צה"ל והשב"כ.

במסגרת הזו פתחו החו'תים בתימן משרד או נציגות בבגדאד, בירת עיראק, לצורך הידוק השת"פ הצבאי עם המליציות השיעיות, בראש המשרד עומד אבו אדריס א-שרפי.

המשרד נפתח בהנחייה איראנית ובאישור ממשלת עיראק והוא מאובטח היטב.

מבחינת ישראל, מדובר בהתפתחות מסוכנת שכן החות'ים בתימן והמליציות השיעיות בעיראק החלו לשגר טילים וכטב"מים לעבר ישראל בו זמנית כדי לשבש את מערך ההגנה האווירית שלה.

אבו אדריס א-שרפי נע על הציר בגדאד טהראן כדי לתאם עם "משמרות המהפכה" את ההתקפות על שטח ישראל ועל ספינות בים האדום ומפרץ עדן שמפליגות לישראל וגם על מטרות אמריקניות בעיראק ובסוריה.

אבו אדריס א-שרפי אמר במהלך מסיבת עיתונאים לפני כמה ימים כי "על פי הנחיית איראן, המליציות החות'יות השתתפו בהתקפות על מטרות בעיר אילת וכי היעד הבא לתקיפה הינו נמל חיפה".

שמו המלא של אבו אדריס הינו אחמד א-שרפי ממחוז חג'ה בתימן, פעיל מליציית "אנצאר אללה" של החות'ים ומקיים פגישות תיאום עם נציגים בממשלת עיראק ובקרב מפקדים ב"אלחשד א-שעבי" שהוא מסגרת הגג של המליציות השיעיות בעיראק.

נוכחותו הפיזית בבגדאד מעידה על רמת התיאום הגבוהה בתוך ציר ההתנגדות האיראני נגד אויביה האזוריים של איראן.

לחות'ים ולמליציות השיעיות יש נשק איראני שיכול לפגוע במדינת ישראל מבחינת הטווח שלו, לאיראן חשוב שהם יפעלו בנפרד מחזבאללה בלבנון ויתאמו ביניהם את ההתקפות.

החות'ים מנצלים גם את המשרד שלהם בעיראק כדי להדריך את המליציות השיעיות כיצד להשתמש בנשק שבידיהם.

על פי דיווחים בתקשורת העיראקית, ממשלת עיראק משתפת פעולה באופן מלא עם המיזם האיראני הזה ואף הקצתה לחות'ים תקציב מיוחד לפעילות במדינה.

הנציגים החות'ים במשרד בבגדאד מתגוררים בבתי פאר בשכונת אלג'אדריה בבגדאד.

שיתוף הפעולה בין החות'ים בתימן למליציות השיעיות בעיראק איננו דבר חדש, אבל פתיחת המשרד שלהם בבגדאד מעידה על הידוק הקשר ועל מבצעים משותפים שהם מתכננים יחדיו.

רשת אלמיאדין הלבנונית, שהינה השופר של חזבאללה, דיווחה השבוע כי מנהיג החות'ים עבד אלמאלכ אלחות'י שוחח השבוע עם אבו חסין אלחמידאווי, מנהיג ארגון חזבאללה העיראקי ודן עימו בשיתוף הפעולה הצבאי נגד ישראל.

עיתונאי עיראקי בשם עדנאן אלג'ברני, דיווח השבוע בחשבון הטוויטר שלו כי החות'ים ומליציות "אלחשד א-שעבי" בעיראק הקימו חדר מלחמה משותף למעקב אחרי המלחמה ברצועת עזה שמחובר גם לארגון חזבאללה בלבנון  וקציני "משמרות המהפכה" באיראן.

הקמת חדר המלחמה המשותף נועדה להדגיש את עיקרון אחדות הגזרות במסגרת מדיניות החזית הרב זירתית, מדובר בתופעה שמסוכנת לישראל ולסעודיה.

מנהיג החות'ים עבד אלמאלכ אל חות'י איים באחרונה לתקוף שדות תעופה ובנקים בסעודיה והאשים אתה בניהול מלחמה כלכלית נגד החות'ים בתימן.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי