חזבאללה מאשים את ארה"ב בשותפות לחיסול פואד שוכר  רמטכ"ל חזבאללה

ארגון חזבאללה מאשים את השליח האמריקני עמוס הוכשטיין כי הוא שותף ל"פשע" חיסולו של פואד שוכר, רמטכ"ל חזבאללה, וכי הוא ניסה להטעות את הארגון. גורמים בלבנון טוענים עכשיו כי אמינותו של עמוס הוכשטיין כמתווך בין ישראל לחזבאללה נפגעה קשות והוא לא יכול להמשיך במשימה הזו.

בראיון שהעניק שלשום לתקשורת בסינגפור, שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן, הוא התייחס לחיסולו של  מנהיג חמאס איסמעיל הנייה באיראן ואמר כי ארה"ב לא ידעה על החיסול מראש ולא הייתה מעורבת בו, אבל לא הזכיר בשום מילה את חיסולו של פואד שוכר, רמטכ"ל חזבאללה.

עכשיו מאשים חזבאללה את ארה"ב בשותפות לפשע חיסולו של פואד שוכר בביירות.

גורמים לבנוניים טוענים כי בחזבאללה מאשימים את השליח האמריקני המיוחד עמוס הוכשטיין שהעביר בחודשים האחרונים בעקביות את המסר הברור כי יש להפריד בין החזית ברצועת עזה לבין החזית בדרום לבנון ולעשות עסקה בין ישראל לחמאס, כי הוא עשה פעולת הונאה דיפלומטית גדולה אשר סייעה  לתקיפה האווירית של ישראל באזור חארת חריק בשכונת א-דאחייה בביירות שבמהלכה חוסל פואד שוכר, רמטכ"ל חזבאללה.

בארגון חזבאללה מאשימים אותו בחלק מהקונספירציה לחסל את פואד שוכר וקוראים לבכירים לבנוניים להקפיא עמו את המגעים.

גורמים לבנוניים טוענים כי עמוס הוכשטיין דרש ערבויות מממשלת לבנון כי חזבאללה לא יגיב על שום תקיפה ישראלית, בתגובה על הטבח שעשה חזבאללה בכפר מג'דל שמס, והוא בעצמו התחייב בפני גורמים בממשלת לבנון כי התקיפה הישראלית תהייה מחוץ לביירות ולרובע א-דאחייה.

הוא גם הדליף את המידע הזה לתקשורת כדי להראות שהממשל מרסן כביכול את ישראל מלהיגרר למלחמה כוללת עם ישראל, אבל הדברים קרו בדיוק להיפך והוכשטיין טען לאחר התקיפה שארה"ב לא יכולה לחייב את ישראל לגבי אופי התגובה והיקפה.

מנהיג הדרוזים ווליד ג'ונבלאט, אחד מנאמניו של חסן נצראללה, יצא בצורה ברורה לאמצעי התקשורת וטען כי עמוס הוכשטיין היה שותף מלא לפשע נגד פואד שוכר.

גורמים לבנוניים מסרו כי עמוס הוכשטיין היה מעורב בצורה פעילה מאוד, אחרי הטבח במג'דל שמס, הוא שוחח עם יו"ר הפרלמנט נביה ברי ועם ווליד ג'ונבלאט, מנהיג הדרוזים בלבנון, והעביר דרכם מסרים לחזבאללה כי הם אלה שאחראים לטבח, אך הוא גם אמר להם ש"הממשל האמריקני עושה מאמצים למנוע מישראל תגובה קיצונית מכיוון שהמלחמה איננה לטובת שום צד" בכך הוא הטעה חזבאללה בכל מה שקשור לאופי התגובה הישראלית.

אותם דברים אמר הוכשטיין לראש ממשלת לבנון נג'יב מיקאתי כשהוא מדגיש כי ארה"ב מנסה למנוע הסלמה במצב ולשכנע את ישראל שלא לפגוע באזרחים לבנוניים, הוא דרש מחזבאללה להתחייב כי הוא יכיל את התגובה הישראלית והציע לו לסגת מצפון לנהר הליטאני תמורת ביטול התגובה הצבאית הישראלית על הטבח בכפר מג'דל שמס.

הוכשטיין גם אמר לבני שיחו כי העיר ביירות, רובע א-דאחיה ושדה התעופה הבינלאומי של ביירות הם "קו אדום" וישראל לא תתקוף אותם.

על פי גורמים בלבנון, חזבאללה דחה על הסף את דבריו של עמוס הוכשטיין למרות שגם מדינות נובפת כמו צרפת, בריטניה, איטליה, גרמניה וקנדה, העבירו לחזבאלל מסרים דומים.

גורמים בלבנון טוענים עכשיו כי אמינותו של עמוס הוכשטיין כמתווך בין ישראל לחזבאללה נפגעה קשות והוא לא יכול להמשיך במשימה הזו.

נמתין ונראה…

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי