ישראל בוחנת גם אפשרות של הנחתת מכת נגד מקדימה על חזבאללה

ישראל איננה יודעת את עיתוי המתקפה המתוכננת עליה מצד ציר ההתנגדות בראשות איראן אך היא נערכת בו זמנית להגנה ולהתקפה. בכירים בצה"ל הציעו לדרג המדיני להנחית מכת נגד מקדימה על ארגון חזבאללה בלבנון כדי לשבש את תוכנית ההתקפה שלו.

הציר השיעי בראשות איראן מצליח לשמור על ערפל קרב בכל מה שקשור ל"שעת השי"ן" של ההתקפה מתוכננת על ישראל, אבל ברור כבר עכשיו שההתקפה תכלול גם ניסיונות לפגוע בבסיסים האמריקנים במזרח התיכון מכיוון שאיראן מאשימה את ארה"ב בסיוע לישראל לחסל את מנהיג חמאס אסמעיל הניה בטהראן.

אמש כבר נפצעו לפחות 5 חיילים אמריקנים מירי רקטות של המליציות השיעיות על בסיס עין אלסד בעיראק.

ישראל נערכת לאפשרות של מתקפה מיידית עליה שיכולה לצאת לדרך בכל רגע נתון, כך אומרים גורמים בכירים בירושלים, והיא השלימה את כל  ההיערכות שלה למצב של הגנה או התקפה.

לא רק ישראל מתקשה להעריך את מועד ההתקפה עליה גם ארה"ב איננה יודעת במדוייק את המועד, רשת CNN דיווחה אמש כי הסיבה לכך היא כי איראן כבר העבירה בחודש אפריל האחרון חלק מנכסיה הצבאיים הדרושים לביצוע ההתקפה,דבר שמקשה על המודיעין האמריקני לאתר הזזה של טילים וכטב"מים לצורך ההתקפה על ישראל.

בתוך כך, גורמים מדיניים בכירים אומרים כי בכירים בצה"ל הציעו לראש הממשלה נתניהו ולשר הביטחון גלנט לא להמתין למתקפה של חזבאללה ולהנחית עליו מכת נגד מקדימה ולצאת להתקפה ישראלית יזומה.

הבכירים בצה"ל אמרו לדרג המדיני כי " צריך לערער את התחושה של האויב שישראל בהמתנה למוצא פיו".

לדברי הבכירים בצה"ל, חסן נצראללה יתקוף בכל מקרה את ישראל ורצוי שהיא תקדים אותו ותשבש את תוכניותיו.

לא ניתן למסור יותר פרטים על הנושא הזה בגלל מגבלות הצנזורה.

בכל מקרה, ישראל גם השלימה את התיאום הצבאי עם הקואליציה הבינלאומית שתסייע לה להתגונן מפני ההתקפה הצפויה של ציר ההתנגדות בראשות איראן, מפקד פיקוד מרכז של צבא ארה"ב הגנרל מייקל קורילה נפגש אתמול בישראל עם שר הביטחון גלנט ועם הרמטכ"ל הרצי הלוי לתאם את הפעולות הצבאיות הדרושות.

גורמים ביטחוניים בכירים אומרים כי ארה"ב עשתה מאמץ גדול כדי לגבש את הקואליציה הבינלאומית במטרה לסייע לישראל בהתגוננות מפני המתקפה הצפויה למרות המחלוקות האישיות בין הנשיא ביידן לראש הממשלה נתניהו.

גורמים בכירים בירושלים מדגישים כי ישראל איננה מעוניינת במלחמה אזורית אך היא ערוכה היטב בהגנה וגם לאפשרות ההתקפה וכי היא תגבה מחיר כבד מכל מי שינסה לפגוע בה.

אופציית הנחתת מכת נגד מקדימה על האויבים, אומר מקור מדיני בכיר, היא על השולחן אם לישראל תהייה מאה אחוזים של ודאות שממקום מסויים אמורה לצאת התקפה על ישראל ושיש היתכנות מבצעית לסכל את אותה התקפה.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי