החשבון הפתוח של חזבאללה עם ישראל

חזבאללה רואה בעימות הנוכחי , לאחר ההתקפות של ישראל בשכונת א-דאחייה מעבר לשלב חדש במערכה שיהיה הרה אסון לישראל. עם זאת, איראן מפקחת על חזבאללה כדי שההסלמה בלבנון לא תגיע לעימות צבאי כולל עם ישראל שיסכן את האינטרסים האיראניים.

חזבאללה מודאג מאוד מהביקורת הפנימית עליו בתוך לבנון בעקבות הסלמת המצב הביטחוני והתגברות ההפצצות של חיל האוויר הישראל על יעדי חזבאללה במדינה.

העיתון הלבנוני "אלאח'באר", שופרו של חזבאללה,פירסם אתמול מאמר של העיתונאי אברהים אלאמין, מקורבו של חסן נצראללה, שבו נמתחת ביקורת קשה על מתנגדיו של ארגון חזבאללה.

במאמר נטען כי "חזבאללה מכיר היטב את ישראל שמנסה לחנוק אותו ולמנוע ממנו להגן על פלסטין, חזבאללה הגן בשנה האחרונה על פלסטין והאויב הישראלי איננו יכול לעמוד בפני מלחמת ההתשה הקשה."

אברהים אלאמין מאשר כי יש דאגה גדולה בקרב תומכי חזבאללה עצמו מהפעולות המיוחדות של האויב הישראלי בלבנון אך טוען כי עליהם לסמוך על הנהגת חזבאללה שיש לה ניסיון רב מול ישראל.

לדבריו, חזבאללה הוכיח כי בהתקפות שלו בשטח את יכולתו להתמודד מול ישראל ולחדש את האש נגדה בעוצמה וישראל לא תוכל למנוע ממנו לשגר טילים מדוייקים או ירי ארטילרי רגיל.

גורמים בחזבאללה אומרים כי מטחי הרקטות ששיגר חזבאללה שלשום לעבר ישראל היו מעין "מקדמה" על החשבון הפתוח של הארגון עם ישראל וכי המכות שישראל הנחיתה על חזבאללה בשבוע שעבר כמו מתקפת הביפרים וחיסולה של צמרת כוח "רדוואן" לא פגעו בנחישות של הארגון להמשיך ולתמוך בחמאס ברצועת עזה.

לדבריהם, חזבאללה עדיין שומר על מבנה הפיקוד שלו ועל ארסנל אמצעי הלחימה הענק שברשותו וישראל איבדה את היכולת המודיענית שלה לגלות את המקומות שבהם מוסתרים הרקטות והטילים של הארגון.

בחזבאללה טוענים כי ישראל טעתה בכך שלא חתמה על עסקת חטופים והפסקת אש עם חמאס ועכשיו היא תצטרך להתמודד עם המשך מלחמת ההתשה שלא תיפסק עד שהכל התדמית ההרתעתית שלה תישחק לגמריי, בסופו של דבר היא תצטרך להיכנע לתנאים של חמאס.

חזבאללה רואה בעימות הנוכחי , לאחר ההתקפות של ישראל בשכונת א-דאחייה מעבר לשלב חדש  במערכה שיהיה הרה אסון לישראל.

איראן כגורם מרסן

 

איראן איננה נותנת לחזבאללה להסלים את המלחמה מול ישראל למרות המכות החזקות שהוא חטף ממנה אתמול ובשבוע שעבר.

גורמים ביטחוניים בישראל מעריכים כי הדבר האחרון שאיראן רוצה כעת הוא מלחמה כוללת בין חזבאללה לישראל שתדרדר למלחמה אזורית, האיראנים רוצים להשלים במהירות את פרוייקט הגרעין שלהם ולא ליצור שום סיטואציה שתפגע בסיכויים של קמלה האריס לנשיאה הבאה של ארה"ב.

בחירתו של דונלד טראמפ לתפקיד הנשיא החדש תהיה סיוט עבור איראן, טראמפ הוא זה שהורה לחסל את קאסם סולימאני, פרש מהסכם הגרעין עם איראן והטיל עליה סנקציות קשות.

איראן אולי מוכנה לוותר על חמאס ברצועת עזה אבל לא על חזבאללה בלבנון שאותו היא בנתה במשך שנים רבות, באמצעות הגנרל קאסם סולימאני מפקד כוח "קודס", כדי שיהווה את  "המשמר הקדמי" שלה שירתיע את ישראל מפני התקפה על מתקני הגרעין של איראן.

חזבאללה הוא הפרוייקט המוצלח מבחינתה של איראן במזרח התיכון, היא נזהרת שלא לאפשר לו להיכנס למה שהיא רואה כמלכודת ישראלית שמטרתה להשמיד את היכולות הצבאיות של חזבאללה.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי