חסן נצראללה המיט אסון על תושבי לבנון

ארגון חזבאללה הופך לשנוא בלבנון ככל שמתארכת המלחמה הנוכחית. מאות אלפי לבנוניים הפכו לעקורים ולנזקקים לסיוע הומניטרי, הלכי הרוח בארץ הארזים הם שחסן נצראללה שוב גרר את המדינה למלחמה מיותרת שקשה יותר ממלחמת לבנון השנייה.

הזעם בלבנון גובר על מזכ"ל חזבאללה חסן נצראללה בעקבות המלחמה הנמשכת נגד ישראל כבר שנה ללא שום סיבה מוצדקת אלא רק כדי ליישם את האג'נדה האיראנית במזרח התיכון, זהו הלך הרוח בלבנון, אפילו בתוך העדה השיעית יש התמרמרות וביקורת על מזכ"ל חזבאללה שהוביל את לבנון להרפתקה חדשה ולמלחמה ממושכת שסופה אינה נראה באופק.

תושבים רבים בלבנון כבר אומרים כי המלחמה הנוכחית קשה יותר מאשר מלחמת לבנון השנייה בשנת 2006.

ארגונים בינלאומיים לזכויות אדם וארגונים בלתי ממשלתיים בלבנון פתחו בקמפיין סיוע לעשרות אלפי עקורים לבנוניים כתוצאה מההפצצות של ישראל, הצירים המובילים מדרום לבנון לביירות ומאזור הבקע נחסמו במהלך הימים האחרונים בפקקי תנועה גדולים, עקורים רבים נמלטו מבתיהם חסרי כל והם חיים בפחד כבר כמה שבועות בגלל המצוקה הכלכלית הקשה בלבנון.

אלפי עקורים לבנוניים מצאו מקלט בבתי הספר בביירות שהפכו לאכסניות ארעיות עבורם, ארגוני הסיוע ההומניטרי מעבירים לשם מזרונים ושמיכות, גנרטורים ומנות של מזון מוכן וגם נותנים סיוע נפשי.

גורמים  רשמיים לבנוניים מדווחים על 600 הרוגים מההפצצות הישראליות, רובם אזרחים ועל יותר מ-100 אלף עקורים מדרום לבנון,המספרים האלה גדלים מיום ליום ככל שנמשכות ההפצצות של חיל האוויר הישראלי.

עד כה הגיעו לביירות יותר מ-30 אלף עקורים שנקלטו בכ-300 בתי ספר.

אתר האינטרנט הלבנוני "אלמדן" דיווח ב-26 בספטמבר על כנופיות שודדים שאורבות בדרכים לעקורים ושודדות מהם את כספם ואת מכשירי הטלפון הסלולריים שברשותם, כמו כן דווח על בעלי דירות בביירות שקיבלו את הכינוי "סוחרי המוות" שהפקיעו את מחירי השכירות של חדרים ובתים עבור העקורים שמחפשים מקום בטוח להתאכסן בו זמנית עד שיעבור זעם.

מחיר שכירות ממוצע של דירה בת  2 חדרים בביירות האמיר לדמי שכירות של 1500 דולר לחודש עם דרישה לתשלום מראש עבור חצי שנה.

אין ערבות הדדית בין הלבנונים, אדם לאדם זאב, כולם מחפשים כל דרך לשרוד את המלחמה שסופה איננו ידוע, חלק מהעקורים מצא מפלט זמני אצל קרובי משפחה אבל רובם תלויים בחסדים של ממשלת לבנון והארגונים ההומניטריים.

באזורים אחרים בלבנון מחירי השכירות נעים בן 1500 דולר ל-4000 דולר לחודש עם תשלום מראש לתקופה של חצי שנה.

חסן נצראללה הצליח לסבך את לבנון במלחמה חדשה עם ישראל, בינתיים מי שסובל הינם מאות אלפי אזרחים לבנוניים שהמלחמה נכפתה עליהם בעל כורחם, הזעם גובר כלפי חזבאללה ככל שהמלחמה מתארכת, אבל חזבאללה ממשיך לשלוט בלבנון בזכות כוחו הצבאי, ממשלת לבנון היא ממשלת בובות שמיישרת קו עם ארגון הטרור הזה והמצב רק הולך ומחמיר.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי