ממשל ביידן מנסה למנוע עימות צבאי כולל בין ישראל לחזבאללה

הנשיא ביידן משגר לישראל את שליחו המיוחד עמוס הוכשטיין בניסיון למנוע עימות צבאי כולל בין ישראל לחזבאללה בלבנון. גורמים מדיניים בכירים מעריכים כי סיכויו של עמוס הוכשטיין להצליח במשימתו קלושים בגלל עמדת חזבאללה וישראל נערכת להרחבת המערכה בצפון.

השליח האמריקני המיוחד לנושא לבנון, עמוס הוכשטיין נשלח לאזור על ידי הנשיא ביידן והוא ייפגש ביום שני הקרוב עם ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון גלנט ובכירים נוספים במערכת הביטחון בניסיון למנוע התדרדרות בחזית הצפון שתביא לעימות צבאי כולל בין ישראל לחזבאללה.

הממשל האמריקני, שעסוק מעל ראשו בקמפיין הבחירות למען בחירתה של קמלה האריס לתפקיד הנשיאה החדשה של ארה"ב בחודש נובמבר הקרוב, מפעיל לחץ כבד על ישראל ועל לבנון להימנע מעימות צבאי כולל שעלול להביא למלחמה אזורית במזרח התיכון.

דובר המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ון קירבי, אמש אמש כי" הנסיעות של עמוס הוכשטיין הן המשך הדיפלומטיה שהוא מנהל במשך חודשים רבים כדי למנוע חזית שניה, הסלמה והתרחבות של הסכסוך הזה".

בכיר אמריקני הזהיר את ישראל לפני כמה ימים בתדרוך לכתבים מפני ההשלכות של פתיחת מלחמה בלבנון ואמר: " אין מלחמות פשוטות, זה לא משחק והתוצאות תמיד לא טובות".

הוא הוסיף:"אם ישראל תלך למלחמה, אולי לא יהיו בתים לחזור אליהם אחר כך, ואחרי שימותו הרבה אנשים יגיעו לאותו הסדר שארה"ב מקדמת עכשיו".

בניגוד לדברי הגום הבכיר האמריקני, גורמים בכירים בירושלים אומרים כי השליח עמוס הוכשטיין נכשל בכל פעם בשליחויות שלו, חסן נצראללה מזלזל בו ומתעקש על המשך שהות של כוחות "רדוואן" על גבול לבנון עם ישראל, מאות מטרים ספורים מבתי הישובים הישראלים.

הממשל האמריקני מנהל למעשה משא ומתן עם ממשלת לבנון על הסדר מדיני בדרום לבנון ולא עם חזבאללה, הממשלה הזו היא חלשה מאוד ואין לה שום השפעה על חזבאללה ששולט בלבנון ומתנהל על פי הוראותיו של מנהיג איראן עלי ח'מינאי.

ראש הממשלה נתניהו יביא מחר לאישור הקבינט המדיני ביטחוני את נושא חזרת עשרות אלפי המפונים בביטחה לבתיהם בגבול הצפון ויקבע אותו כאחד מיעדי המלחמה.

למרות הלחץ האמריקני החזק על ישראל וללבנון, גורמים ביטחוניים בכירים מעריכים כי הסיכוי שעמוס הוכשטיין יצליח בשליחותו הוא קלוש ביותר, כפי שהדברים נראים כעת, הדרג המדיני בישראל החליט להעביר את מרכז הכובד מחזית הדרום לחזית הצפונית, גורמים מדיניים בכירים אומרים כי הפעילות הצבאית של צה"ל ברצועת עזה תימשך כדי להביא לשחרור כל החטופים הישראלים וכי ישראל ממשיכה במאמצים להצילם משבי חמאס.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי