ההתקפה הישראלית בלבנון-חזבאללה: אנחנו בפני מצב חדש מכיוון שישראל שינתה את כללי המשחק

חזבאללה מודה שההתקפה המיוחסת לישראל על היא יוצאת דופן ומעידה על עליונות מודיעינית וטכנולוגית. הארגון טוען באמצעות עיתונאי מקורב כי ישראל שינתה את כללי המשחק בגלל שפגעה באזרחים וכי אנחנו בפני "מצב חדש".

העיתון הלבנוני אלאח'באר, שופרו של חזבאללה פירסם הבוקר כותרת ראשית האומרת: "הרג ללא גבולות".

במאמר מפרי עטו של העיתונאי הבכיר אברהים אלאמין, מקורבו של חסן נצראללה, מודה כותב המאמר כי ישראל ביצעה מבצע צבאי "יוצא דופן" נגד חזבאללה מאז תחילת העימות תוך ניצול היתרון המודיעיני והטכנולוגי שלה, לטענתו, נפצעו במבצע הישראלי יותר מ-3000 לוחמים של החזבאללה ואזרחים לבנוניים.

"מדובר בפשע חסר תקדים, אין מה לדבר מהיום על הסדר  ועל פתרונות", כותב אברהים אלאמין, "המטרה של המבצע להכניע את  חזבאללה ולמנוע ממנו לסייע לרצועת עזה לא הושגה".

אברהים אלאמין מאשים את ישראל כי היא ביצעה התקפה שהיא ידעה מראש שהיא תביא להרג אזרחים, הביפרים התפוצצו לטענתו "בבתים, משרדים ובמכוניות."

לדבריו, ישראל הפרה את כללי המשחק שאוסרים על הרג אזרחים ופגיעה במתקנים אזרחיים והיא אומרת בפירוש שהיא רוצה לשנות את המשוואה הזו.

אברהים אלאמין כותב במאמרו כי חזבאללה יגיב בקור רוח על ההתקפה הישראלית, אבל ישראל יודעת היטב שהיא דחפה את חזבאללה מחוץ לכללי המשחק שהיו נהוגים בשנה האחרונה, לכן" "אנחנו במצב חדש".

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי