המעורבות של אונר"א ברצועת עזה בטרור

בידי מערכת הביטחון הישראלית הוכחות למעורבות של אונר"א ברצועת עזה בפעילות הטרור של חמאס.

מערכת הביטחון הישראלית מודאגת מאוד מהמעורבות של ארגון אונר"א ברצועת עזה בטרור של חמאס נגד ישראל.

מעמדו של ארגון אונר"א ברצועה התחזק מאז אירועי ה-7 באוקטובר, בעקבות המלחמה ומעבר כמיליון תושבים מצפון הרצועה לדרומה הפכה אונר"א לפלטפורמה העיקרית המספקת מקלט, מזון ודלק לעקורים בדרום רצועת עזה.

שיתוף הפעולה של הסוכנות הזו ,שהיא סוכנות רשמית  של האו"ם, עם ארגון הטרור חמאס הוא מסוכן מאוד, אונר"א לא עושה שום צעד למנוע מחמאס את ההשתלטות על שיירות הסיוע ההומניטארי הנכנסות לרצועה ממעבר רפיח, פעילי חמאס משתלטים על המשאיות מחרימים את המזון והדלק הדרושים לצרכיהם ואת השאר מעבירים לנציגי חמולות לשם חלוקתם לאזרחים או מכירת מוצרי המזון בשווקים.

בידי מערכת הביטחון הוכחות חותכות לכך שפקידים של אונר"א היו מעורבים ישירות בטבח בישובי עוטף עזה ב-7 באוקטובר.

ראש השב"כ רונן בר הציע לראש הממשלה נתניהו ולגורמים המשפטיים להציג בפני בית הדין  בהאג הוכחות לקשר בין חמאס לבין  אונר"א במטרה להביך את האו"ם, ההצעה הזו עדיין נבחנית על ידי הגורמים המדיניים והמשפטיים.

במהלך התמרון הקרקעי ברצועת עזה בשלושת החודשים האחרונים אספו גורמי הביטחון הוכחות לשימוש שעושה חמאס במוסדות אונר"א לצרכי טרור.

בתוך כמה בתי ספר של אונר"א אותרו פירים של מנהרות של חמאס, כמו כן בכמה בתי ספר של הסוכנות הזו הוסתרו אמצעי לחימה של חמאס ונמצאו חומרי הסתה נגד ישראל שנלמדו בבתי הספר האלה.

בקבוצת הטלגרם של כ-3000 מורים המלמדים במוסדות אונר"א נכתבו דברי שבח לטבח שעשה חמאס בישובים הישראלים ב-7 באוקטובר, המחבלים הרוצחים כונו במילה "גיבורים" והופצו בה תמונות של הנרצחים והחטופים הישראלים.

גורמים מדיניים בכירים אומרים כי אין ספק שאונר"א חורג מהמנדט שלו ומשתף פעולה עם חמאס ברצועת עזה נגד ישראל, במערכת הביטחון יש הסבורים כי הגיעה העת לפרק את אונר"א ברצועת עזה בתום המלחמה ולא לאפשר לו לפעול יותר ברצועה ולהעביר את הטיפול בתחומי החינוך, הבריאות, הסעד והתעסוקה לשלטון המקומי שאמור לקום ברצועה, אבל הדבר נתון להכרעת הדרג המדיני.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי