ישראל החלה בהקמת אזור חיץ ברצועת עזה

צה"ל החל בפעולות בשטח הרצועה להקמת אזור חיץ שמיועד למנוע חדירת פלסטינים לשטח ישראל. ארה"ב והרש"פ מתנגדות להקמת אזור החיץ וחמאס מאיימת כי תתקוף אותו ותביא לקריסתו.

המלחמה ברצועת עזה בעיצומה אולם צה"ל החל, על פי הוראת הדרג המדיני, בהקמת אזור חיץ ברצועה על פני שטח של אלפי דונמים שיהיו בשליטה בלעדית של צה"ל כדי למנוע חדירת מחבלים לשטח ישראל לצורך מעשי טבח וחטיפה של אזרחים ישראלים כפי שאירע ב-7 באוקטובר.

הקמת אזור החיץ בשליטת צה"ל תסייע לתושבי ישובי עוטף עזה לחזור לבתיהם.

לצורך הקמת אזור החיץ, החלו כוחות הנדסה של צה"ל בפעולות חישוף של שטחים חקלאיים גדולים כמה מאות מטרים מגדר הגבול עם ישראל, רוחבו של אזור החיץ יהיה  כקילומטר אחד.

פעולות החישוף של השטח כוללות הריסות בתים, עקירת מטעים, חממות ופרדסים באזורים הסמוכים לגבול.

צה"ל הורס בתים שמהם קיימו בעבר מחבלי חמאס תצפיות לעבר הישובים הישראלים ואף שלטו עליהם בירי מרחוק.

מדובר בבתים מול הישובים נתיב העשרה, ניר עוז, כפר עזה כרם שלום וחלק מהעיר שדרות.

בשטח שיוכשר על ידי כוחות ההנדסה של צה"ל יוקמו עמדות צבאיות חדשות, יסללו כבישים לצרכי בט"ש וככל הנראה תשלוט עליו חטיבה מרחבית של צה"ל.

אוגדת עזה צפויה לקבל בקרוב תיגבור בכוח אדם כדי שלא לפגוע בחטיבות הלוחמות בתוך הרצועה.

ארה"ב מודעת לכוונות ישראל להקים את אזור החיץ בתוך שטח הרצועה והיא מתנגדת לכך בתוקף, מבחינתה ברור שמדובר בשטח צבאי שנלקח בכוח למטרות ביטחון באקט בלתי חוקי והיא דורשת מישראל להימנע מהצעד הזה.

גם הרש"פ מתנגדת להקמת אזור החיץ ודורשת מישראל לסגת לאלתר לקו הגבול הבינלאומי ברצועת עזה.

הרש"פ טוענת כי הקמת אזור החיץ על שטחים בבעלות פלסטינית פרטית היא אסורה על פי החוק הבינלאומי והיא נחושה להביא לביטולה.

אזור החיץ אמור להשתרע לאורך גדר הגבול של שמקיפה את רצועת עזה.

הרש"פ מזהירה כי השתלטות של צה"ל על כמה מאות ק"מ בתוך שטח הרצועה לצורך הקמת אזור החיץ תפגע קשה בחקלאות הפלסטינים ובפרנסתן של משפחותיהם.

בחמאס אומרים כי גורלו של אזור החיץ החדש יהיה כגורל רצועת הביטחון של צה"ל בדרום לבנון, ארגוני הטרור יגבשו תוכנית לתקוף אותו ויביאו לקריסתו.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי