חמאס מתנה התקדמות במו"מ על עסקת החטופים במצב בצפון הרצועה

המשא ומתן בדוחא נמשך על עסקת שחרור החטופים אך ישראל לא מצליחה עדיין לעמוד על הכוונות האמיתיות של חמאס. יחיא סינוואר מעמיד את נושא חזרת העקורים לצפון הרצועה כנושא מרכזי במשא ומתן.

קבינט המלחמה התכנס אמש ושמע דיווח מראש המוסד דוד ברנע והאלוף במילואים ניצן אלון על סבב השיחות הראשון בדוחא על העסקה לשחרור החטופים.

בדוחא נותר צוות עבודה ישראלי בכיר שמורכב מנציגים של המוסד, אמ"ן והשב"כ שממשיך לנהל את המשא ומתן מול נציגי קטאר ומצרים.

למרות האזהרות של מנהיג חמאס אסמעיל הניה כי פעולת צה"ל ברפיח וחיסול קציני משטרה של חמאס על ידי צה"ל ברצועה פוגעים במשא ומתן, חמאס לא הפסיק את השיחות, האם זה מעיד על כוונות חמאס? אולי.

גורמים בכירים בירושלים אומרים כי עדיין קשה לקרוא את הכוונות האמיתיות של חמאס במשא ומתן, האם הוא מעוניין באמת בעסקה או שהוא מושך זמן כדי למסמס אותה ולהגביר את הלחץ הבינלאומי על ישראל בניסיון למנוע מצה"ל לכבוש את אזור רפיח ו"ציר פילדלפי".

בינתיים אין סימנים חיובים לכך שתושג עסקה, בדיונים בדוחא העמיד חמאס את נושא חזרת מאות אלפי העקורים הפלסטינים לצפון הרצועה כאבן הנגף העיקרית להתקדמות לקראת עסקה,ההערכה היא שהנהגת חמאס נמצאת תחת לחץ כבד מהשטח והיא גם רוצה שישראל תתקפל בנושא כדי שהיא תוכל להחדיר לאזור אלפי מחבלים בלבוש אזרחי כדי לשחוק את הישגי צה"ל.

מדובר בנושא קריטי להמשך הלחימה שאסור לישראל להתקפל בו, כפי שמתברר מפעולת צה"ל בבית החולים שיפאא', מחבלי חמאס כבר מתחילים להתארגן מחדש בצפון הרצועה.

המשא ומתן יהיה ארוך וקשה,  גורמים ברצועת עזה מעריכים כי חמאס רוצה להגיע לעסקה לקראת עיד אלפיטר שמסיים את חודש רמדאן, שבו ישוחררו מהכלא הישראלי מאות מחבלים ובהם מחבלים רוצחים, אך כרגע אין סימנים לכך.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי