ממתינים לתוצאות מפגש דוחא

הזירה הלבנונית בהמתנה לתוצאות המשא ומתן העקיף בין ישראל לחמאס בדוחא בעוד הלחימה בדרום לבנון נמשכת במאפיינים שהיו בשבועות האחרונים. חזבאללה ממשיך להתנות את הפסקת האש בדרום לבנון בכך שתושג הפסקת אש ברצועת עזה.

גורמים בלבנון אומרים כי ארגון חזבאללה עוקב באדיקות אחר הדיווחים על המשא ומתן העקיף בדוחא בין ישראל לחמאס בניסיון להגיע לעסקת חטופים והפסקת אש.

חסן נצראללה ממשיך להחזיק במשוואה שקבע בתחילת המלחמה של איחוד החזיתות וכי הוא לא יפסיק את האש ויגיע להסדר עם ישראל לגבי דרום לבנון לפני שתושג הפסקת אש מלאה ברצועת עזה.

השגרירים של ארה"ב, קטאר,מצרים, צרפת וסעודיה בביירות החלו במגעים ופגישות עם יו"ר הפרלמנט נביה ברי, המקורב לחסן נצראללה, ועם הפטריארך המרוני בשארה  א-ראעי כדי  לדון בהתפתחויות המדיניות האחרונות לאור התחדשות המשא ומתן בדוחא.

כולם ממתינים לתוצאות השיחות בדוחא שייקחו לפי ההערכות כשבועיים ימים, בינתיים עוסקים המגעים בנושא בחירת נשיא חדש ללבנון.

נמשכים המגעים בתוך לבנון להגיע להסכמה על מועמד מוסכם על כל המערכת הפוליטית הלבנונית.

גורמים המקורבים לחזבאללה אומרים כי לא תהיה שום פריצת דרך בעניין בחירת נשיא חדש ללבנון לפני שיתברר גורל הפסקת האש האפשרית ברצועת עזה, השגת הפסקת האש תקל את הדיאלוג על נושא בחירת הנשיא החדש.

גם השליח האמריקני עמוס הוכשטיין ממתין בארה"ב להתפתחויות ואם תושג הפסקת אש ברצועת עזה הוא יגיע מייד ללבנון כדי לקדם הפסקת אש בין ישראל לחזבאללה,האמריקנים רוצים מאוד למצוא הסדר שיאפשר את חזרת עשרות אלפי תושבי הצפון לבתיהם על הגבול עם לבנון והחזרת כ-80 אלף עקורים לבנונים לכפריהם בדרום לבנון.

גם השליח הצרפתי ג'אן איב לודריאן ממתין להתפתחויות בפריז לאחר שפגישתו האחרונה בביירות עם יו"ר הפרלמנט נביה ברי לא הצדיקה חזרה לביירות להמשך המגעים.

בשטח עצמו נמשכת הלחימה הלחימה בין צה"ל לחזבאללה באותם הפרמטרים שהיו בשבועות האחרונים ושני הצדדים ממתינים לראות את תוצאות השיחות בדוחא.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי