בנו של הנשיא א-סיסי השתלט על המודיעין המצרי

מחמוד א-סיסי, בנו של נשיא מצרים, השתלט על מנגנון המודיעין הכללי המצרי ועוסק גם בעסקים תוך ניצול מעמדו. תושבים ברצועת עזה נדרשו לשלם סכומי עתק לחברת נסיעות מצרית שבשליטתו כדי לעבור במעבר רפיח מהרצועה למצרים.

גורמים מצרים יודעי דבר מדווחים כי ההשפעה של מחמוד א-סיסי,בנו של נשיא מצרים עבד אלפתאח א-סיסי, בתוך מנגנון המודיעין הכללי בראשותו של עבאס כאמל גדלה מאוד.

א-סיסי הצעיר שולט כעת באגפים שונים של המודיעין המצרי במקביל להיחלשות ניכרת במעמדו של ראש המודיעין עבאס כאמל.

עבאס כאמל ,שהיה בעבר ראש לשכתו של הנשיא א-סיסי ואחד האנשים הנאמנים לו ביותר, הוא עדיין באופן רשמי ראש מנגנון המודיעין ואף מנסה לתווך בין ישראל לחמאס בעסקת החטופים.

אבל, גורמים במצרים טוענים כי בפועל מי שמנהל את המודיעין המצרי הינו מחמוד א-סיסי ועל פיו יישק דבר.

מחמוד א-סיסי הוא זה שנמצא גם בקשר עם מפקדת הצבא המצרי ומשרדי הממשלה וזה שנותן את ההנחיות בשם המודיעין המצרי על דעתו בלבד ללא התייעצות עם עבאס כאמל.

מחמוד א-סיסי השתלט גם על חברות שהינן בבעלות המודיעין המצרי כמו סוכנות הנסיעות האחראית לנסיעות מרצועת עזה למצרים דרך מעבר רפיח.

תושבים בעזה שעזבו את הרצועה למצרים בתחילת המלחמה נדרשו לשלם סכום עתק של בין 5000 דולר ל-10000 דולר לאדם עבור מעבר מרצועת עזה לצד המצרי של מעבר רפיח.

א-סיסי שולט גם במעבר הסחורות במעבר רפיח  וגובה את האגרות על מעבר הסחורות, באחרונה האמירו תעריפי האגרות שאותן גובה חברת "הלא" המצרית.

את החברה מנהל אברהים אלערג'אני שמקבל את ההנחיות ממחמוד א-סיסי שכנראה הוא שותף סמוי בחברה.

על פי גורמים ברצועה, כל משאית  עמוסה בסיוע הומניטרי שנכנסת לרצועה נדרשה לשלם סכום של 5000 דולר בכל פעם, באחרונה עלה הסכום הזה ל-7000 דולר.

חברות מסחריות שהמשאיות שלהן עמוסות בחומרי אספקה שונים משלמות  סכום של 30 אלף דולר עבור כניסה לרצועה של כל משאית.

התופעה שאנשי ביטחון מצרים בכירים מנהלים גם עסקים היא נורמה מקובלת במצרים, לצבא המצרי יש עשרות חברות שמנוהלות על ידי קצינים בכירים שעוסקות בבניה, סלילת כבישים, הקמת גשרים, נדל"ן ועוד.

הערה:פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי