חמאס מתכנן להפתיע את ישראל במעשי טבח נוספים ביהודה ושומרון

ברחבי יהודה ושומרון הופצו שמועות חזקות כי ארגון חמאס יפתיע את ישראל במגה פיגוע ב"יום הנכבה" ב-15 בחודש. חמאס מתכנן לבצע מעשי טבח בהתנחלויות ביהודה ושומרון ולהבעיר את השטח כדי לסייע לכוחותיו שנלחמים ברצועת עזה.

בימים האחרונים מופצות שמועות חזקות בקרב הפלסטינים ביהודה ושומרון כי ארגון חמאס מתכנן "הפתעה" לישראל בשבוע הבא ביום ה-15 בחודש שהוא "יום הנכבה" הפלסטיני.

השנה מדובר באירוע מיוחד לאור המלחמה הנמשכת ברצועת עזה, עבור הפלסטינים זהו היום שמציין את החרבת יישוביהם וגירוש התושבים שגרו בהם בעקבות הכרזת העצמאות של ישראל ב-1948.

מדובר ביום שמועד לפורענות בגלל הרגישות הרבה של המצב ומכיוון שמבחינת הפלסטינים מה שקורה במלחמה הנמשכת ברצועת עזה הוא הרבה יותר גרוע בכל הקשור לאבידות והנזקים החומריים מאשר מה שקרה בנכבה של 1948.

ייתכן שהשמועות שהופצו קשורות גם לדברים שאמר ב-8 במאי זאהר אלג'בארין, ראש הזרוע הצבאית של חמאס ביהודה ושומרון לאתר האינטרנט "ערבי 21".

אלג'בארין החליף בתפקיד את צאלח אלעארורי, ראש הזרוע הצבאית של חמאס ביהודה ושומרון שחוסל בחודש ינואר בשכונת א-דחייה בביירות על ידי ישראל והוא גם "המוח הפיננסי" של חמאס והממונה על תיק האסירים הביטחוניים.

בראיון הוא אמר כי "לתנועת חמאס יש הרבה קלפים שבהם היא עדיין לא השתמשה ויש לה את היכולת לכפות תנאים נוספים על האויב שלנו".

הוא הוסיף: "הגדה המערבית תפתיע את האויב בקרוב ונראה פרקים חדשים ביצירתיות הפלסטינית הלוחמת".

"כל אפשרוית ההסלמה בגדה המערבית קיימות, אני סבור שהגדה תפתיע את האויב כפי שעשתה בכל פעם, אנחנו עם אחד שמתעמת עם כיבוש ועם גורל אחד ואנחנו במערכה אחת".

הוא רמז לכך שמה שקרה ב-7 באוקטובר עשוי לחזור על עצמו באופן כזה או אחר בגדה המערבית והדגיש כי " ההתנגדות נמשכת עד סיום הכיבוש ושחרור פלסטין, ה-7 באוקטובר היה פרק מכובד בפרקים האלה, ההתנגדות תגלה יצירתיות בכלים שלה ובאמצעים שברשותה ותביך את האויב במקום שבו הוא איננו מצפה ואינו לוקח בחשבון".

חמאס מנסה מזה זמן רב לפתוח חזית לחימה כוללת מיהודה ושומרון נגד ישראל, הוא הצליח בעיקר בצפון השומרון בגלל החולשה של הרש"פ וחוסר רצועה להתעמת עמו.

בצפון השומרון קמו קבוצות טרור חדשות במסגרות של "גדודים" שמתעמתות עם כוחות צה"ל, מבצעות פיגועים ומקבלות מימון ונשק מאיראן באמצעות הברחות משטח ירדן.

צה"ל פועל בהצלחה וביעילות מתחילת המלחמה נגד הקבוצות האלה ומצליח לסכל את מרבית הפיגועים המתוכננים.

ההתנחלויות הן יעד קבוע על הכוונת של ארגון חמאס, ארגון הטרור הזה נכשל בשבועות האחרונים בניסיונות שלו בשיתוף עם איראן ותנועת "האחים המוסלמים" לפתוח חזית חדשה מגבול ירדן עם ישראל ועתה הוא מנסה להבעיר את שטחי יהודה ושומרון.

לחמאס יש חוליות רדומות בשטחי יהודה ושומרון וגם במזרח ירושלים, סביר להניח שהוא מחפש לבצע מגה פיגוע ביהודה ושומרון כדי לזעזע את ישראל ולרפות את ידיה במלחמה ברצועת עזה.

יש לזכור כי ביהודה ושומרון יש גם עשרות אלפי פועלים פלסטינים מובטלים מאז שפרצה המלחמה שעבדו בישראל ומנועים כרגע מכניסה לעבודה בגלל החלטת הקבינט, כמה מהם עבדו בישובים ישראלים והם מכירים אותם היטב ואת סידורי האבטחה בהם, על פי גורמים פלסטינים יש היום פוטנציאל גדול לארגוני הטרור לגייס את האנשים האלה לביצוע פיגועי טרור תמורת בצע כסף בגלל המצוקה הכלכלית הקשה שבה הם נתונים.

המידע הזה נמצא ברשות גורמי הביטחון, שב"כ וצה"ל נערכים אל מול כל ההתרעות ומטפלים בהן מדי לילה, במסגרת זו מבוצעים עשרות מעצרים למול התרעות ברחבי יהודה ושומרון.

על פי נתוני מערכת הביטחון, מתחילת המלחמה נעצרו כ-4000 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון, מתוכם כ-1700 משוייכים לחמאס.

מתחילת 2024 סוכלו למעלה מ-390 פיגועים משמעותיים:ירי, דקירה ומטעני חבלה.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי