לקראת מלחמה כוללת עם חזבאללה?

גורמים בכירים בישראל מעריכים כי הסיכויים להסדר בין ישראל לחזבאללה הם אפסיים ולישראל נותרה רק אפשרות אחת והיא לצאת למלחמה כוללת עם חזבאללה. ישראל חייבת להקדים את חזבאללה ולהנחית מכה מנע מקדימה על מעוזיו בלבנון.

בחזבאללה מתגאים בהישג שלהם של פגיעה באמצעות כטב"מ בבלון התצפית של מערכת "טל שמים" שהיא מערכת הגנה ותצפית חשובה במערך ההגנה האווירית הישראלית.

הכטב"מ חדר לעומק ישראל עד לאזור טבריה.

מדובר באירוע חמור מבחינת צה"ל שמעיד על היכולות הצבאיות של ארגון חזבאללה.

זו הייתה אחת התגובות של חזבאללה על החיסולים הממוקדים של מפקדי השטח שלו בידי צה"ל והיא מעידה על רמה גבוהה של לחימה ותחכום, חזבאללה מאותת לישראל כי ביכולתו לבצע פעולות דומות ועוצמתיות יותר גם בעומקה של ישראל במקרה של הסלמה נוספת במלחמת ההתשה הנוכחית.

חזבאללה הצליח מתחילת המלחמה לנטרל את מערכת המעקב והמצלמות לאורך הגבול עם לבנון ולפגוע ביחידת הבקרה האווירית (יב"א) במירון.

מטרתו היא "לעוור" את עיני צה"ל בכל הקשור לחדירות אוויריות לשטח ישראל ופעילות באזור הגבול.

חזבאללה מציב עכשיו שתי אפשרויות לישראל: להפסיק את הלחימה ברצועת עזה או לשקוע במלחמת התשה ארוכה.

השליח האמריקני המיוחד עמוס הוכשטיין נכשל עד כה במאמציו להביא להפסקת אש בדרום לבנון ולמצוא הסדר מדיני שיאפשר החזרת את עשרות אלפי המפונים הישראלים לבתיהם בגבול הצפון, התוכנית שגיבש מבוססת על החלטה 1701 של האו"ם בתוספת  סעיף של פתיחת משא ומתן בין ישראל ללבנון על הסדרת 13 נקודות המחלוקת בגבול ביניהן.

אבל, בימים האחרונים האופטימיות המעטה שהייתה בדרג המדיני והביטחוני התחלפה לפסימיות גדולה, גורמים בכירים בירושלים מעריכים כי הסיכויים להסדר בין ישראל לחזבאללה הם אפסיים ולישראל נותרה רק אפשרות אחת והיא לצאת למלחמה כוללת עם חזבאללה כדי להרחיקו מהגבול עם ישראל.

השאלה שנותרה היא העיתוי, חזבאללה ואיראן נערכים לאפשרות שהעיתוי יהיה מייד לאחר כיבוש רפיח על ידי צה"ל, סביר להניח שחזבאללה יסלים בימים הקרובים עוד יותר את ההתקפות על ישראל כדי לנסות ולשבש את כיבוש רפיח.

לכן, לישראל אין ברירה, היא חייבת להקדים אותו ולהנחית מכה מנע מקדימה על  מעוזי חזבאללה ובראשם שכונת א-דאחייה בביירות והמפעלים לייצור טילים מדוייקים ומחסוני התחמושת שלו.

לישראל יש עליונות אווירית ועוצמת אש גדולה מהאוויר וצריך לנצל זאת, לחזבאללה יש כ-150 אלף טילים ורקטות והוא ינסה לפגוע בעורף הישראלי ובמתקנים אסטרטגיים ולשתק את המדינה , לכן ישראל צריכה להטיל את האחריות על ממשלת לבנון ולהרוס את כל התשתיות האזרחיות שלה,שר הביטחון יואב גלנט איים כמה פעמים "להחזיר את לבנון לתקופת האבן" הגיע הזמן שיעמוד במילתו.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי