המלחמה של צה"ל ברצועת עזה היא נגד איראן

איראן סייעה במשך שנים רבות לארגוני חמאס והג'יהאד האסלאמי לבנות ברצועת עזה צבא סדיר ומאחזים צבאיים כדי לתקוף את ישראל. ממשל ביידן פועל להפסקת המלחמה בטרם הושלמה המשימה של ההשמדה המוחלטת של התשתיות הצבאיות שמאיימות על קיומה של ישראל. הדרג המדיני חייב לדבוק במשימה הזו.

המלחמה של צה"ל ברצועת עזה חייבת להסתיים בחיסול מוחלט של כוחם הצבאי של ארגוני הטרור ובראשם חמאס והג'יהאד האסלאמי.

הרצועה הפכה בשנים האחרונות למעוז הקדמי של איראן להתקפות על ישראל ברקטות וכטב"מים כדי ליישם את החזון להשמדת ישראל במסגרת אסטרטגייה רב זירתית שהגה הגנרל קאסם סולימאני מפקד כוח "קודס" ב"משמרות המהפכה" האיראניים, ביחד עם המנהיג  העליון עלי ח'מינאי.

בשנת 2012, שנה לאחר שיחיא סינוואר השתחרר מהכלא הישראלי במסגרת "עסקת שליט”, הוא ביקר בטהראן והתארח אצל קאסם סולימאני.

על פי גורמים בחמאס, מייד נוצרה כימיה טובה ביניהם והסכמה על הצורך לחסל את מדינת ישראל.

קאסם סולימאני זיהה מיייד את הראש השטני של יחיא סינוואר והחליט לתמוך בו ובזרוע הצבאית של חמאס בכספים ובאמצעי לחימה כדי להקים את המאחז הצבאי האיראני-חמאסי הגדול ברצועת עזה.

בשנת 2017 נבחר כבר יחיא סינוואר בבחירות הפנימיות בחמאס לתפקיד מנהיג חמאס ברצועה והחל לקדם ברצינות את התוכניות הצבאיות של איראן.

ההתקפה הנפשעת והטבח של חמאס בישובי עוטף עזה ב-7 באוקטובר היו תחילת יישום האסטרטגיה של קאסם סולימאני בידי יחיא סינוואר.

לכן, לישראל אסור להפסיק את המלחמה ברצועת עזה, הנשיא ביידן טועה טעות מרה כאשר הוא מפעיל עליה לחצים כבדים לעצור את המלחמה בגלל שיקולי הבחירות שלו, ישראל איננה יכולה לקבל את הישארותם של המעוזים הצבאיים של איראן על גבול הרצועה שמהווים סכנה קיומית לביטחונה.

יחיא סינוואר השתמש בכסף האיראני לבניית צבא סדיר של חמאס ותכנן פלישה שלו וכיבושה של ישראל.

בכסף הקטארי שקיבל מאוחר יותר הוא בנה את פרוייקט המנהרות.

איראן איננה מתכוונת לוותר על המאחז הצבאי שלה ברצועת עזה, המנהיג העליון עלי ח'מינאי הבטיח למנהיגי חמאס והג'יהאד האסלאמי כי איראן תבוא לעזרתם כדי למנוע את כיבוש כל הרצועה על ידי צה"ל ומיטוט שלטון חמאס.

איראן גם תעשה הכל כדי לטרפד חתימה אפשרית של הסכם נורמליזציה בין ישראל לסעודיה.

איראן ויחיא סינוואר הביאו מאז ה-7 באוקטובר נכבה חדשה על תושבי רצועת עזה, ישראל דוחה כעת את כל הניסיונות הבינלאומיים לכפות עליה הכרה במדינה פלסטינית, הדבר הינו בבחינת מתן פרס לטרור והשלב הראשון לחיסול מדינת ישראל על פי תורת השלבים של אש"פ וחמאס.

חיסול  התשתיות הצבאיות של ארוגני הטרור ברצועת עזה הינו שלב הכרחי בסיכול התוכנית של איראן וחמאס לחיסול ישראל, אסור לממשל ביידן להציב קשיים בפני ישראל כדי למנוע ממנה להשיג את המטרה הזו, מאידך גיסא, מנהיגי ישראל חייבים לגלות נחישות ולדבוק בהשגת המטרה.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי