תעשיית הנפט האיראנית על הכוונת של ישראל

צה"ל השלים את היערכותו לתגובה צבאית על כל התקפה על ישראל מצד חזבאללה או איראן. הרמטכ"ל אישר את בנק המטרות שיותקפו, במקרה של התקפה מאיראן, ישראל מתכננת לפגוע בתעשיית הנפט האיראנית ובתעשייה הצבאית שלה.

על פי גורמים צבאיים, צה"ל השלים את היערכותו לאפשרות של תקיפה על ישראל מצד חזבאללה ואיראן.

הצבא נמצא במצב של היערכות שיא במערך ההגנה האווירית כדי לקדם מתקפה של טילים, רקטות וכטב"מים.

לחיל האוויר יש עשרות מטוסים חמושים על הקרקע שיכולים להגיב בתוך דקות ספורות במקרה שחזבאללה יתקוף את ישראל משטח לבנון.

הרמטכ"ל הרצי הלוי אישר כבר את בנק המטרות שחיל האוויר יתקוף, בעת הצורך, בלבנון ובאיראן.

חיל האוויר קיים בימים האחרונים משחקי מלחמה שבהם תורגלו כל התרחישים האפשרים להתקפה על ישראל מלבנון ומאיראן.

על פי גורמים ביטחוניים, חיל האוויר הישראלי ערוך למתקפה ארוכת טווח באיראן עצמה, לדבריהם, חיל האוויר צבר ניסיון רב בטיסות ארוכות טווח במסגרת תרגילים שהוא תרגל בשנים האחרונות בשמי הים התיכון, גם עם צבאות זרים, והוא ביצע, רק באחרונה, בהצלחה רבה תקיפה למרחק רב כאשר תקף את נמל חודידה של החות'ים בתימן.

לאיראן יש  נשק נ"מ, מכמ"ים ומערכות הגנה אווירית אבל להערכת גורמים בכירים בצה"ל חיל האוויר יכול להתגבר עליהם ולבצע כל משימה שתוטל עליו בהצלחה.

העיתון "א-שרק אלאווסט" דיווח אתמול כי בכירים בממשל האמריקני הזהירו את איראן, בהסתמך על מידע קיבלו מישראל, כי כל התקפה איראנית על ישראל תביא להתקפה ישראלית שתזעזע את יציבות המשטר ואת יציבות הממשלה החדשה שהקים הנשיא מסעוד פזשכיאן וגם את הכלכלה האיראנית.

על פי הדיווח, ישראל הבהירה לממשל כי במקרה של התקפה איראנית על מטרות בישראל, צה"ל יפגע בתשתיות תעשיית הנפט האיראנית, בשדות הנפט, בבתי הזיקוק, בנמלים ובמיכליות הנפט וגם בתעשייה הצבאית של איראן.

גורמים מדיניים בכירים בירושלים סירבו להתייחס לדיווח הזה אך לא הכחישו אותו.

גורמים ביטחוניים בכירים מעריכים כי במקרה של מלחמה אזורית אין להוציא מכלל אפשרות שישראל תפגע גם במתקני הגרעין של איראן.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי