מכה מקדימה מוגבלת של צה"ל על חזבאללה בלבנון

צה"ל הנחית הבוקר מכה צבאית מקדימה על יעדים של חזבאללה בדרום לבנון לסכל התקפה גדולה על יעדים אסטרטגיים במרכז הארץ. גורמים מדיניים בירושלים אומרים כי ישראל איננה רוצה מלחמה אזורית וגם הממשל האמריקני דורש ממנה לעשות הכל כדי להימנע להדרדרות ביטחונית שתביא למלחמה כזו.

הקבינט הביטחוני התכנס הבוקר לדון בתוצאות הראשונות של מכת הנגד המקדימה של צה"ל על חזבאללה הבוקר והשלכותיה.

על פי גורמים מדיניים בכירים בירושלים, חזבאללה תכנן לפתוח במתקפה ב-0500 בבוקר של מאות טילים ורקטות על יעדים אסטרטגיים במרכז הארץ.

בין היעדים, מפקדת 8200 ומטה המוסד באזור צומת גלילות.

גורמים ביטחוניים בכירים אומרים כי חזבאללה תכנן לשגר 6000 טילים, רקטות וכטב"מים לעבר ישראל במסגרת תגובת הנקם שלו על חיסולו של פואד שוכר.

צה"ל הנחית, באמצעות חיל האוויר, מכת נגד מקדימה על  יעדים של חזבאללה בדרום לבנון כחצי שעה לפני מועד התקיפה המתוכנן,ארה"ב הייתה בסוד מכת הנגד הישראלית וקיבלה על כך עדכון מראש.

על פי גורמים בצה"ל כ-100 מטוסים של חיל האוויר השתתפו בתקיפה.

העיתון "ניו יורק טיימס" דיווח כי צה"ל השמיד משגרים של חזבאללה שתוכננו לירות לעבר תל אביב.

לאחר תקיפות נרחבות של חיל האוויר הישראלי של מטרות של חזבאללה באזור דרום לבנון, השיב חזבאללה בירי רקטות וכטב"מים לעבר ישראל, על פי הודעתו נכון לעכשיו הסתיים השלב הראשון של התגובה על חיסולו של פואד שוכר, רמטכ"ל חזבאללה שחוסל על ידי ישראל בחודש שעבר, ויהיו פעולות צבאיות נוספות.

חזבאללה הודיע כי שיגר 320 רקטות וכטב"מים לעבר מטרות בישראל.

חזבאללה שהופתע מהתקיפה הישראלית נמנע מלציין בהודעתו את המכה המקדימה של ישראל.

המכה המקדימה של צה"ל להסרת האיום אושרה במהלך הלילה בהתיעצויות שקיימו ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גלנט.

שר הביטחון גלנט שוחח בטלפון עם שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין ודן עמו בצורך למנוע הסלמה אזורית.

המהלך המקדים של ישראל משפר את כוח ההרתעה של ישראל, מדובר במכה צבאית מוצלחת שסיכלה את ההתקפה המתוכננת של חזבאללה.

אבל חזבאללה טוען שתגובתו הבוקר הייתה רק השלב הראשון בפעולת הנקם על חיסולו של פואד שוכר, לכן אסור לישראל לאפשר לחזבאללה שוב להשאיר את ישראל במצב של המתנה לשלב הבא.

אולם גורמים מדיניים בירושלים אומרים כי ישראל איננה רוצה מלחמה אזורית וגם הממשל האמריקני דורש ממנה לעשות הכל כדי להימנע להדרדרות ביטחונית שתביא למלחמה כזו.

ישראל ממשיכה לעקוב אחרי הכוונות של חזבאללה, המשך ההסלמה, אומרים בצה"ל, תלוי בחזבאללה. מלכתחילה העריך המודיעין הישראלי כי תגובת הנקם של חזבאללה תביא לפחות לכמה ימי לחימה בצפון הארץ.

צה"ל נמצא במוכנות גבוהה למתקפה של חזבאללה כבר כמה שבועות, ומנהל איסוף מודיעיני ומעקב נרחבים אחר חיזבאללה.

הלילה זוהו תנועות של חזבאללה ליד מרחבי השיגורים של רקטות קצרות טווח, בנוסף למידע מודיעיני שתמך במסקנה שלא מדובר בעוד פעולה יומית של ארגון הטרור.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי