חזבאללה מסתיר את תמונת המצב האמיתית של הפגיעה בו

גורמי ביטחון מעריכים כי ארגון חזבאללה מסתיר את תמונת המצב האמיתית של הפגיעה בו עד עכשיו בשני גלי הפיצוצים שמיוחסים לישראל. על פי גורמים בחזבאללה, הארגון החל בהכנות לתגובה שתרתיע את ישראל שתהייה "מיוחדת ותעניש את ישראל".

להערכת גורמים ביטחוניים, ארגון חזבאללה מסתיר את הנתונים האמיתיים של הפגיעה בו כתוצאה משני גלי הפיצוצים של הביפרים ומכשירי הקשר המיוחסים לישראל.

למזכ"ל הארגון חסן נרצאללה, לסגנו השיח' נעים קאסם, להאשם צאפי א-דין ראש המועצה המייעצת של חזבאללה ולעוד שורה של בכירים בארגון היו גם כן מכשירי ביפר, גם אם הם לא החזיקו אותם באופן אישי והם הוחזקו על ידי עוזריהם הרי שגל הפיצוצים תפס גם אותם והם נפגעו.

ההערכה היא שלפחות עוזרים בכירים, בעלי תפקידי מפתח בזרוע הצבאית של חזבאללה נפגעו כתוצאה מהפיצוצים.

ייתכן שהם קיבלו עדיפות בטיפול הרפואי ונשלחו לטיפול באיראן.

על פי גורמים יודעי דבר, גל הפיצוצים השני אתמול של הפיצוצים במכשירי קשר ומכשירים אלקטורונים נוספים במקומות שונים בלבנון, שבו נהרגו על פי נתוני משרד הבריאות הלבנוני 14 בני אדם ולמעלה מ-450 נוספים נפצעו, היה מהלך משלים של הגל הראשון של פיצוץ מכשירי הביפר ומטרתו הייתה לייצר תחושה של נרדפות בקרב פעילי הארגון.

חסן נצראללה יישא נאום היום שבו יתייחס לגלי הפיצוצים בלבנון, אבל בישראל לא ממתינים לנאום כדי לדעת מהן כוונותיו של חסן נצראללה, ההערכה במערכת הביטחון היא שהוא מתכנן התקפה נרחבת על ישראל בניסיון לשקם את מעמד חזבאללה שהפך ללעג ולקלס בעולם הערבי ואת מעמדו האישי שלו לאחר שטען שהוא "המגן של לבנון" והסתבר כי הוא איננו יכול  לעמוד בפני ההתקפות המתוחכמות והיעילות של ישראל בלב לבה של מדינת לבנון.

הזעם של חסן נצראללה גובר מכיוון שהמלחמה עברה מקו החזית לתוך לבנון עצמה באמצעות גלי הפיצוצים והיא פוגעת גם במרקם החברתי של הארגון ושל העדה השיעית.

העיתון "אלאח'באר" הלבנוני, שופרו של חזבאללה מדוחח הבוקר בכותרתו הראשית כי החלו "ההכנות להרתעת האויב".

הפרשן הלבנוני עלי חידר כותב כי ישראל תשלם מחירים כואבים על הפגיעה באזרחים לבנוניים וכי חזבאללה ינקוט עכשיו " סגנון חדש בתגובה ויטיל עונש מיוחד על ישראל".

"העימות נכנס לשלב חדש שמימדיו יתבררו בימים הקרובים", מבטיח כותב המאמר.

שר הביטחון יואב גלנט שוחח פעמיים בטלפון עם שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין ועדכן אותו במתרחש,האמריקנים לוקחים בחשבון את האפשרות כי העימות בין ישראל לבין חזבאללה שמסלים והולך עלול להגיע לעימות צבאי כולל ולכן כוחות צבא ארה"ב וכוחות נוספים של הקואליציה הבינלאומית נשארים באזור.

ראש המועצה המבצעת של חזבאללה האשם צאפי א-דין איים אתמול בנקמה: "אנחנו עומדים בפני שלב חדש, העונש בהכרח יגיע".

"אנחנו אומרים לאויב – אם המטרה שלך היא לעצור את התמיכה במערכה בעזה, דע שזה יתגבר בעוצמה ובנחישות. העונש לתוקפנות יגיע בהכרח ויהיה גמול", הוסיף צאפי א-דין.

מועצת הביטחון של האו"ם תתכנס ביום שישי לדון במצב בלבנון בעקבות גלי הפיצוצים, ראש ממשלת לבנון נג'יב מיקאתי הודיע כי ארצו תגיש תלונה למועצת הביטחון על "ההתעלמות של האויב הישראלי מהחוק הבינלאומי" וכי היא תעשה הכל כדי למנוע מלחמה.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי