הפלסטינים חוששים שההסלמה בלבנון תאפשר לצה"ל יד חופשית ברצועת עזה

הלחימה המתעצמת בלבנון מסיטה את תשומת הלב הבינלאומית מהמלחמה ברצועת עזה , דבר שמדאיג מאוד את הפלסטינים.

בעוד יחיא סינוואר מרוצה מאוד מההסלמה בלבנון ומקווה שהיא תביא למלחמה אזורית שתאלץ את צה"ל להפחית את הלחץ הצבאי על חמאס ברצועת עזה, הרי שתושבי הרצועה  סבורים אחרת וחוששים מאוד כי ההסלמה בלבנון תביא לעימות צבאי כולל בין ישראל לחזבאללה והעולם יתמקד בו וישכח את מה שקורה ברצועת עזה מתחילת המלחמה ועד היום.

 

תושבים עזתיים חוששים שישראל תעשה פעולות חריגות בצל המלחמה בלבנון שמטרתן לעודד את הפלסטינים להגר מהרצועה לחו"ל וגם תבצע "מעשי טבח" ללא אבחנה כדי לעודד את המגמה הזו.

 

פרשנים פלסטינים אומרים כי ממשל ביידן עסוק מעל לראשו בבחירות לנשיאות וכי ישראל מנצלת זאת כדי להשיג את מטרותיה ברצועת עזה.

 

לדבריהם, "חסן נצראללה לא יכול לנצח את ישראל והוא מספק לה הזדמנות פז כדי להמשיך בפעולות ההרג, ההרעבה והטרנספר של פלסטינים מרצועת עזה".

 

הפובליציסט הפלסטיני מוחמד מורתג'א פרסם אתמול  מאמר באתר  "מידל איסט איי" שבו טען כי ישראל מתכוונת להיפטר מהפלסטינים וכי בעוד המוקד כעת הוא לבנון צריך למנוע מישראל להאיץ את תוכנית "ההשמדה ההמונית" שלה ברצועת עזה.

 

הוא קרא למדינות העולם להטיל סנקציות על ישראל וכתב כי "עלינו לא לשכוח את עזה מכיוון שההיסטוריה בוודאי לא תשכח אותה".

 

על פי נתוני משרד הבריאות של חמאס ברצועת עזה יותר מ-41 אלף פלסטינים נהרגו מאז תחילת המלחמה ועד עשרות אלפים נוספים נפצעו.

 

אכן, תשומת הלב העולמית ממוקדת כעת במלחמה בלבנון וזו בהחלט שעת כושר לצה"ל לנקוט בפעולות ברצועה שהוא חשש לבצע בגלל ביקורת בינלאומית, כמובן שהכל צריך להתבצע במסגרת החוק הבינלאומי, אבל אסור להחמיץ את ההזדמנות הזו שעיני העולם ממוקדות בלבנון ולא ברצועת עזה.

 

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי