התקפת הכטב"מ-ישראל חייבת לנקום בחזבאללה ולחסל את מועצת השורא של הארגון

ארגון חזבאללה הצליח להחדיר כטב"מ לשטח ישראל ולפגוע בבסיס צבאי ולהרוג חיילים של צה"ל.ישראל חייבת לנקום בחזבאללה ולחסל את מועצת השורא של הארגון שמנהלת אותו אחרי חיסולו של חסן נצראללה.

דובר צה"ל התיר לפרסום כי ארבעה חיילים נהרגו ושבעה נוספים נפצעו באורח קשה אמש מפגישת כטב"מ של חזבאללה  בחדר אוכל בבסיס האימונים של חטיבת גולני סמוך לבנימינה.

51 חיילים נוספים נפצעו באירוע, בהם תשעה באורח בינוני והיתר קל. "כלל הפצועים פונו לבתי החולים והודעה נמסרה למשפחותיהם. האירוע מתוחקר", מסר דובר צה"ל.

מדובר באירוע חמור ביותר, הכטב"מ חדר לישראל ולא התגלה על ידי מערכות הגילוי, הוא לא הפעיל שום התראה וגם לא בוצע שום ניסיון של צה"ל ליירט את הכטב"מ.

ישראל נתפסה עם המכנסים למטה על ידי חזבאללה כשהיא לא ערוכה באופן הטוב ביותר להגן על עצמה מאיום הכטב"מים.

מערכת הגילוי של צה"ל כשלה, חזבאללה פירסם הודעה שמשבחת את הפעולה ואיים כי ישגר עד כטב"מים לתקוף את ישראל אם היא תמשיך את המלחמה בלבנון.

ההצלחה של חזבאללה תעודד את שאר השלוחות של איראן, החות'ים בתימן והמליציות השיעיות בעיראק, לשגר כטב"מים לעבר ישראל מתוך הנחת עבודה כי זוהי נקודת החולשה שלה, עקב אכילס של ישראל במלחמה.

כזכור, בחודש יולי האחרון חדר כטב"מ של החות'ים ששוגר מתימן לתוך העיר תל אביב, התפוצץ והרג אזרח ישראלי.

בעוד השלוחות של איראן מטפטפות ירי כטב"מים לעבר ישראל, חזבאללה עושה זאת באופן יומיומי ושיגר עד כה מאות כטב"מים לתקוף את ישראל.

בערב יום כיפור האחרון פגע כטב"מ של חזבאללה במבנה דיור מוגן בהרצליה.

עד שחיל האוויר יתארגן כדי להפיק לקחים מהאסון שקרה בתחום ההגנה האווירית, ישראל חייבת לאתר מבחינה מודיעינית את מאגרי הכטב"מים של חזבאללה בלבנון ולתקוף אותם, הם לא פחות מוסכנים מהטילים המדוייקים והרקטות.

ישראל חייבת גם לחדש את ההתקפות על חזבאללה בשכונת א-דאחייה בביירות, חיל האוויר הישראלי כבר לא תוקף מזה שלושה ימים בביירות לאחר הנשיא ביידן שוחח בטלפון עם ראש הממשלה נתניהו וביקש ממנו לצמצם את התקיפות באזור.

התקיפה האחרונה הייתה הניסיון של ישראל לחסל בשכונת א-דאחייה את בכיר חזבאללה וופיק צפא, איש אמונו של מזכ"ל חזבאללה חסן הנצראללה שחוסל על ידי ישראל בתחילת החודש.

על פי דיווחים ממקורות ערביים, וופיק צפא נפצע באורח קשה.

לשכת ראש הממשלה נתניהו הכחישה את הטענות האלה ואמרה כי "ישראל תמיד מקשיבה בקשב רב לנושאים שבעלת-בריתנו ארצות הברית מעלה בשיחות, אך בסופו של דבר ראש הממשלה מקבל את ההחלטות בהתאם לאינטרס הלאומי של מדינת ישראל וכי ישראל תעשה כל מה שנדרש כדי להגן על עצמה."

חזבאללה מנסה להתאושש אחרי חיסולו של חסן נצראללה והנהגת הארגון, את הארגון מנהלת כעת "הנהגה קולקטיבית" ממקום מסתור בשכונת א-דאחייה בסיוע של יועצים צבאיים איראניים מ"משמרות המהפכה".

על פי גורמים בלבנון, ההנהגה הקולקטיבית הזו הינה מועצת השורא של חזבאללה, הנחשבת לזרוע המדינית-פוליטית של הארגון בראשות השיח' נעים קאסם שהינו סגן מזכ"ל חזבאללה ב-30 השנים האחרונות.

ישראל חייבת לפעול כדי לחסל במהירות את ההנהגה הזו, אסור לאפשר לחזבאללה להתאושש ולשקם את מערך הפיקוד והשליטה שלו, לישראל יש את המידע המודיעיני הדרוש ואת היכולת המבצעית לבצע את המשימה הזו.

הלחץ הישראלי על דוושת הגז חייב להיות חזק עד הסוף, אסור לאפשר לחזבאללה להתאושש, אין דרך אחרת לדבר עם ארגון הטרור הזה מלבד דרך החיסולים הממוקדים.

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי