האזהרה של חסן נצראללה לישראל

חסן נצראללה מזהיר את ישראל כי אם תשנה את כללי המשחק של העימות בדרום לבנון ארגונו יגיב בעוצמה נגדה. החזית העיקרית של ישראל כרגע היא באזור ח'אן יונס והיא צריכה להתרכז בחזית הזו כדי להכריע את הזרוע הצבאית של חמאס.

מזכ"ל חזבאללה חסן נצראללה מפגין ביטחון עצמי במלחמת ההתשה המוגבלת שהוא מנהל נגד ישראל ובטוח שהיא תסתיים בתבוסה ישראלית  ברורה ברצועת עזה ובגבול הצפון.

למרות שהוא זועם על תנועת חמאס שהסתירה ממנו את המועד המדוייק של ההתקפה על ישובי עוטף עזה ב-7 באוקטובר הוא ממשיך לשחק את המשחק עד הסוף כאילו חזבאללה מסייע לתנועת חמאס כדי לאלץ את ישראל להפסיק את המלחמה ברצועת עזה וכדי שחמאס ייצא כמנצח.

חסן נצראללה מרוצה מכמות האבידות שישראל סופגת במלחמה ברצועת עזה, לדבריו מספר החיילים והקצינים שישראל איבדה עד כה במלחמה ברצועת עזה הוא כפול ממספר אבידותיה במלחמת ששת הימים ב-1967, המלחמה ברצועת עזה לא הסתיימה עדיין וישראל ממשיכה לספוג אבידות.

חסן נצראללה מותח ביקורת חריפה על תהליך הנורמליזציה בין ישראל לבין מדינות ערב ששואף להפוך את הבעיה הפלסטינית מבעיית האומה הערבית המוסלמית לסכסוך קטן ומתחייב לשבש את המהלך הזה, הוא רואה בהתקפת חמאס על ישובי עוטף עזה ב-7 באוקטובר הצלחה גדולה שטרפה את הקלפים לכל הצדדים,ובראשם ישראל, ולנקודת מפנה בעימות בין ישראל לאויביה.

חזבאללה סבור שאסטרטגיית "איחוד החזיתות" שעיצב קאסם סולימאני הצליחה מעל המשוער וישראל מותקפת היום בו זמנית מכמה חזיתות, מרצועת עזה, מדרום לבנון, מסוריה, מעיראק ומתימן.

כבר יותר מ-100 ימים שישראל מוקפת ומותקפת מכל הכיוונים והסוף איננו נראה באופק, מדובר בהתפתחות חשובה וחסרת תקדים מבחינת נצראללה.

עם זאת, חסן נצראללה לוקח בחשבון את כל התרחישים האפשריים, גם את התרחיש הנקרא "בעל הבית השתגע", הוא חושש שסבלנותה של ישראל תפקע והיא תצא למהלך פתע נגד ארגונו ותנחית עליו מכת מנע מקדימה כואבת.

מהלך כזה משבש את התוכניות של חסן נצראללה שאינו מעוניין במלחמה כוללת.

לכן, הוא מעביר מסר אזהרה לישראל באמצעות מקורבו אברהים אלאמין, עורך העיתון הלבננוני "אל-אח'באר".

במאמר מערכת שפירסם אברהים אלאמין ב-22 בינואר בעיתונו הוא מזהיר כי חסן נצראללה יגיב בעוצמה נגד ישראל אם היא תפר את הכללים בצפון.

במאמר שכותרתו "מי אמר שחזבאללה לא רוצה מלחמה בכל מחיר?" מדגיש אברהים אלאמין כי חזבאללה לא יפסיק את הלחימה נגד ישראל עד שהמלחמה ברצועת עזה לא תיפסק.

הוא מגלה כי כל מאמצי התיווך בין ישראל לחזבאללה באמצעות ארה"ב וצרפת נכשלו, המתווכים השונים ניסו לשכנע את חזבאללה כי המעבר של ישראל ללחימה ברצועת עזה לשלב השלישי הוא מעבר לשלב שהוא פחות עוצמתי, וניסו לשכנע את חזבאללה להפסיק את ההתקפות על ישראל גבול הצפון, אולם חזבאללה לא התרצה.

חסן נצראללה שב ומזהיר את ישראל כי ארגונו אינו מוכן לשלם מחירים גבוהים עבור הימנעות ממלחמה וכי חזבאללה יגיב על כל חריגה ישראלית מכללי המשחק, דבר שעלול להוביל למלחמה גדולה.

הימים הקרובים הם ימים מכריעים, ישראל מתמקדת בניסיונה להכריע את הזרוע הצבאית של חמאס באזור ח'אן יונס, שם מתמקד המאמץ העיקרי של צה"ל, היא איננה מעוניינת בהסלמה בגבול הצפון.

לכן, אסור לישראל להסלים מול חזבאללה בדרום לבנון ולשבור את כללי המשחק שנהוגים מתחילת המלחמה עד להכרעת הזרוע הצבאית של חמאס בח'אן יונס, אחר כך, כללי המשחק יכולים להשתנות, ייתכן שחסן נצראללה ישנה אותם בעצמו אם חמאס יוכרע על ידי צה"ל באזור ח'אן יונס.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי