חמאס מנסה לזרוע פירוד בישראל באמצעות פייק ניוז

חמאס מפיץ שקרים באמצעות התקשורת הערבית שמטרתם להפעיל לחץ על ישראל בעניין עסקת החטופים ולהגביר את פעולות המחאה נגד ממשלת נתניהו. גורמי ביטחון בכירים בישראל אומרים כי חמאס לא בוחל בשום שיטה להפיץ שקרים ובדותות שישרתו את מטרותיו.

גורמים ביטחוניים בכירים בישראל מעריכים כי חמאס מנסה להרתיע את ישראל מכיבוש אזור רפיח ולהביא להגברת המחאה של משפחות החטופים והלחץ על הממשלה כדי שתיכנע לדרישותיו.

דובר חמאס גי'האד טה הזהיר אתמול את ישראל מכיבוש רפיח ואמר כי "כל פעולה של צה"ל ברפיח תשפיע בעוצמה על המשא ומתן על שחרור החטופים הישראלים הנמצאים בשבי חמאס, להערכתנו זה יעצור את ההסכם".

במקביל לדברים האלה, הנהגת חמאס בלבנון מתדרכת את התקשורת הערבית בדיווחים שקריים שנועדו לצורך לוחמה פסיכלוגית ויצירת פירוד בחברה הישראלית.

העיתון "ראי אליום" דיווח אתמול מפי גורמי חמאס בלבנון כי הרושם אצל גורמי הביטחון הישראלים  ברצועת עזה הוא כי ראש הממשלה נתניהו הורה לאפשר את מותם של החטופים הישראלים כדי להימנע מההשלכות של עסקת חילופי שבויים.

לטענת הגורמים בחמאס, יש סימנים בשטח כי  גורמים מסויימים בחמ"ל של צה"ל בשטח הם שאחראים למלא אחר רצונו של נתניהו להיפטר מהחטופים הישראלים ולהרוג אותם מתוך הנחה שזו האופציה העדיפה על ממשלת ישראל.

לטענת חמאס, מפקדי צה"ל בשדה המערכה ברצועת עזה נוהגים על פי נוהל "חניבעל" כדי להרוג את השבויים הישראלים עם חוטפיהם ולא לנסות לאתרם ולשחררם.

זו הסיבה, אמרו גורמים בחמאס לעיתון, שעד כה נהרגו 70 מהחטופים הישראלים, רובם אזרחים, ולכך שהמודיעין של חיל האויר הישראלי מאתר מקומות פוטנציאלים להימצאות החטופים ומפציץ אותם ללא היסוס ומבלי לוודא שמוחזקים בהם חטופים.

דבר זה מעלה חשד שהמטבח הפוליטי של נתניהו פועל במטרה להרוג את החטופים ולא לשחררם ונותן  "אור ירוק" לכך לגורמי ה"דיפ סטייט" בצה"ל.

הדבר בא לידי ביטוי בהפצצות חיל האוויר הישראלי שלא היו מוצדקות במחנה הפליטים נוצייראת,בדיר אלבלח ובאזור רפיח.

ניתן להניח, נכתב בעיתון, כי לחמאס יש תיעוד מודיעיני של הדברים והוא יוצג לציבור בישראל בקרוב מאוד, עם זאת חמאס הידק מאוד את ההגנה על חיי השבויים הישראלים מתוך הנחה שיש כוונה למפקדים בצה"ל לחסל אותם.

גורמי ביטחון בכירים בישראל אומרים כי השקרים הגסים של חמאס נועדו להתעלל פסיכולוגית במשפחות החטופים וליצור דמורליזציה בחברה  הישראלית, ההנחיות של הדרג המדיני לצה"ל הן ברורות ביותר לעשות הכל כדי לשמור על חיי החטופים ולהביא לשחרורם בהקדם האפשרי.

חמאס לא בוחל בשום שיטה להפיץ שקרים ובדותות שישרתו את מטרותיו.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי