האם חזבאללה מחשב מחדש את תגובתו נגד ישראל על חיסול פואד שוכר?

במערכת הביטחון מעריכים שתגובת חזבאללה ואיראן מתעכבת בגלל ההיקף הענק של כוחות הקואליציה שהגיע לאזור להגן על ישראל ו"ציר הרשע" השיעי מחשב מחדש את תגובתו. שר החוץ של לבנון, עבדאללה בו-חביב, פרסם היום הצהרה חריגה לאחר פגישה עם ראש ממשלת לבנון נג'יב מיקאתי שבה קרא לשחרר את החטופים הישראלים שמוחזקים בשבי חמאס ברצועת עזה.

ישראל בהמתנת שיא למתקפה של חזבאללה ואיראן על החיסולים שמיוחסים לה בביירות ובטהרן, ההשהייה של המתקפה היא חלק מהאסטרטגיה של איראן וחזבאללה להעניש את תושבי ישראל, כך הודיע חסן נצראללה בנאומו האחרון.

צה"ל ערוך לכל המצבים, גם להגנה וגם להתקפה , בתיאום עם ארצות הברית, הגנרל מייקל קורילה, מפקד פיקוד מרכז של צבא ארה"ב הגיע שוב אתמול לישראל לתיאומים צבאיים אחרונים.

היקף הקואליציה הבינלאומית שהקימה ארצות הברית להגן על ישראל מפני התקפות אריאן וחזבאללה הוא גדול בהרבה יותר מהיקף הקואליציה שהוקמה ב-14 באפריל, ישראל וארה"ב לוקחות בחשבון את האפשרות שאיראן וחזבאללה ישתמשו במספר גדול מאוד של טילים, רקטות וכטב"מים כדי לנסות לפרוץ את חומת ההגנה האווירית שישראל והקואליציה בונות כדי להגן על שמי ישראל.

הסכנה המיידית היא מחזבאללה שממוקם קרוב מאוד לישראל ויש לו ארסנל אדיר של נשק והנזק שהוא יכול לעשות לישראל הוא הרבה יותר גדול מהנזק שיכולה לעשות איראן המרוחקת מרחק של כ-1500 ק"מ מישראל, דבר שמאפשר לישראל ולקואליציה יותר זמן תגובה כדי ליירט את הטילים והכטב"מים שהיא תשגר.

אולם, על פי ההערכות בצה"ל, חזבאללה מעכב את התגובה שלו ומחשב מסלול מחדש נוכח כוחות הקואליציה האדירה שהגיעו לאזור להגן על  המרחב האווירי הישראלי.

ישראל גם העבירה מסרים לאיראן וחזבאללה כי כל פגיעה באזרחים מכוונת או לא מכוונת תענה בתגובה לא מידתית מצדה, צה"ל ערוך להסיר את הכפפות ולתקוף בעוצמה מטרות בלבנון.

גם פגיעה בחיילים ובבסיסי צה"ל תענה בעצימות גבוהה, בישראל נערכו כבר להגן על מקומות רגישים כמו המתקנים הצבאיים בקריה בתל אביב ומטה המוסד במרכז הארץ.

צה"ל נערך גם לאפשרות שייאלץ להעתיק את זירת הלחימה העיקרית מרצועת עזה לדרום לבנון אם התגובה של חזבאללה לא תהייה מידתית, בתרחיש כזה כוחות צבא רבים יועברו מרצועת עזה לזירת הצפון.

במערכת הביטחון עדיין מעריכים כי חזבאללה יהיה הראשון לפתוח בהתקפה ואחריו יצטרפו אליו איראן והמליציות שלה בעיראק ובתימן.

הציבור הישראל יקבל התרעה בזמן על המתקפה הצפויה, מבטיחים בצה"ל.

שר החוץ של לבנון, עבדאללה בו-חביב, פרסם היום הצהרה חריגה לאחר פגישה עם ראש ממשלת לבנון נג'יב מיקאתי שבה  קרא לשחרר את החטופים הישראלים שמוחזקים בשבי חמאס ברצועת עזה.

הוא הביע  תמיכה בקריאות של ארה"ב והמתווכות מצרים וקטאר לחדש את השיחות ולהגיע לעסקה בין ישראל לחמאס. לדבריו, "יש לסייע לפלסטינים ברצועת עזה ולחטופים ומשפחותיהם שחווים סבל גדול".

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי