קרב הירושה בחזבאללה תחת אש

חזבאללה יצטרך לבחור בקרוב יורש בתום תקופת האבל על מות חסן נצראללה, לאיראן אמורה להיות השפעה מכרעת על זהותו של היורש שעמו היא מתכננת לבנות מחדש את כוחו של חזבאללה. המועמד המוביל לתפקיד הינו האשם צפי א-דין, בן דודו של חסן נצראללה, ראש המועצה המבצעת של חזבאללה המקורב לאיראן.

צה"ל מתכנן להגביר את ההתקפות על חזבאללה בלבנון בימים הקרובים במטרה להחלישו ככל שניתן.

ארגון חזבאללה בהלם גדול מחיסולו של מנהיג הארגון חסן נצראללה בידי ישראל, עם זאת, באיראן ובמועצת הג'יהאד של חזבאללה מבינים שחייבים להתעשת במהירות, למנות יורש לחסן נצראללה וגם מפקדים לזרוע הצבאית עם מחליפים פוטנציאלים מכיוון שישראל נחושה להמשיך במדיניות החיסולים הממוקדים של חזבאללה בכל הדרגים, מהצמרת ועד לאחרון המפקדים בשטח.

חזבאללה חייב לייצר את הרושם שהוא מתאושש במהירות מחיסול חסן נצראללה ונחוש להילחם נגד ישראל.

בחירת היורש תעשה ככל הנראה בתום ימי האבל על מותו של חסן נצראללה ולאיראן צפויה להיות השפעה מכרעת על זהותו של המנהיג החדש של חזבאללה, היא מתכננת להפיק לקחים מהחיסולים הממוקדים של ראשי הארגון על ידי צה"ל, במערכת הביטחון הישראלית מעריכים שבהחלט קיימת האפשרות שתפקידיו של חסן נצראללה יחולקו בין כמה בכירים בחזבאללה בכל מה שקשור לתחום הצבאי, האזרחי והארגוני, כדי למנוע פגיעה קשה נוספת בארגון בעוד המלחמה נמשכת וישראל ממשיכה לחסל את מנהיגי ומפקדי ארגון הטרור.

כרגע, המועמד המוביל להיות יורשו של חסן נצראללה הינו האשם צפי א-דין, ראש המועצה המבצעת של ארגון חיזבאללה, הנחשב לאיש החזק בחזבאללה ומקורב מאוד למשטר האיראני.

האשם צפי א-דין, הוא גם בן דודו של חסן נצראללה,בנו נשוי לבתו של קאסם סולימאני מפקד כוח "קודס" שחוסל על ידי צבא ארה"ב בעיראק.

האשם צפי א-דין, בן 60, נולד בכפר דיר קאנון א-נהר שבדרום לבנון, בתפקידו כראש המועצה המבצעת של חיזבאללה, הוא אחראי על ניהול המיזמים החברתיים והאזרחיים של הארגון, במערכת הביטחון הישראלית אומרים כי הוא הרבה יותר קיצוני מחסן נצראללה ונחשב לשונא ישראל גדול.

בחירתו לתפקיד מזכ"ל הארגון תבטא את המשך מדיניות הג'יהאד נגד ישראל, הנאמנות של הארגון לאיראן ובניית כוחו הצבאי של חזבאללה מחדש.

המועמד השני בקרב הירושה על תפקיד המזכ"ל הינו השיח' נעים קאסם שנושא רשמית בתואר סגן מזכ"ל חזבאללה.

נעים קאסם הוא מדור המייסדים של ארגון חזבאללה ומחזיק בתואר שלו משנת 1991.

הוא בן 71 ומשמש גם בתפקיד דתי של פוסק הלכה,תפקידו הוא בעיקר ייצוגי אך הוא הרבה להופיע באמצעי התקשורת ולהסביר את עמדות הארגון, לא מן הנמנע שהוא יוצב בחזית כמזכ"ל החדש כשהאשם צפי א-דין יהיה בעצם האיש החזק מאחורי הקלעים.

ישראל חייבת להתמקד בחיסולם של האשם צפי א-דין ושל נעים קאסם ולעבור גם לחיסולים ממוקדים של הזרוע המדינית של חזבאללה, הארגון שרוי כעת בהלם מוחלט ויש לנצל זאת כדי להגביר את הכאוס בארגון ולגרום לדמורליזציה בשורותיו, מדיניות החיסולים הממוקדים היא יעילה מאוד ומגבירה את כושר ההרתעה של ישראל.

פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי