צרפת ממשיכה במאמציה למנוע מלחמה כוללת בין ישראל לחזבאללה

משלחת צרפתית תגיע בימים הקרובים לישראל כדי לדון ביישום החלטה 1701 של האו"ם ובניסיון למנוע ההסלמה בגבול הצפון למלחמה כוללת. ישראל מתכננת להפעיל לחץ מדיני על לבנון ולחץ צבאי על חזבאללה כדי למנוע התיצבותו של כוח "רדואן" על הגבול.

לאחר כישלון שליחותו של השליח הצרפתי ג'אן איב לה דריאן שהגיע בשבוע שעבר ללבנון כדי לנסות ולמנוע עימות כולל בין ישראל לחזבאללה, צרפת איננה מרימה ידייים.

משלחת צרפתית תגיע בימים הקרובים לישראל לשיחות על דרישתה ליישם את החלטת האו"ם 1701 במלואה ולהסיג את כוחות "רדואן" של חזבאללה אל מעבר לנהר הליטאני.

הערוץ הלבנוני "אל-ג'דיד" דיווח אתמול כי ראש המודיעין הצרפתי ברנר אמיה נועד בחשאי בביירות עם בכירים בחזבאללה במהלך ביקורו בלבנון ודן עמם בדרישת ישראל ליישם את החלטה 1701  וזאת בתמורה לנסיגת ישראל משטחים כבושים באזור הגבול.

ייתכן כי מדובר בהצעה לנסיגה ישראלית מנקודות  שנויות במחלוקת באזור חוות שבעא ובכפר רג'ר, ההצעה הצרפתית תובא בודאי לדיון בדרג המדיני בישראל.

ישראל איננה מעוניינת במלחמה נגד חזבאללה בצפון, גם לא לאחר הכרעת ארגון חמאס ברצועת עזה, כך אומרים גורמים מדיניים בכירים בירושלים.

לישראל יש מספיק אתגרים ביטחוניים למנוע את התקפתה מזירות שונות על ידי שלוחותיה של איראן והיא איננה מעוניינת בעימותים צבאיים נוספים, במיוחד עם כוח צבאי גדול כמו חזבאללה.

ישראל מתכננת להתרכז בשבועות הקרובים בביסוס השליטה הצבאית ברצועת עזה והריסת תשתיות הטרור ולוודא שארגון חמאס איננו מתאושש ומרים ראש מחדש ובמקביל להילחם בקבוצות הטרור החמושות בצפון השומרון.

אולם, בהחלט ייתכן תרחיש שחזבאללה, בהנחיית איראן, יילך על  מדיניות של "הליכה על הסף" כדי לעכב את אפשרות חזרת עשרות אלפי תושבי גבול הצפון לבתיהם, במקרה כזה ישראל מתכננת להפעיל לחץ מדיני משולב בפעילות צבאית כדי "לשכנע" את חזבאללה.

יש חשיבות רבה להכרעת חמאס ברצועת עזה על מצב הביטחון בגבול הצפון, חשוב שההכרעה של חמאס על ידי צה"ל תהייה ברורה כדי לשפר את ההרתעה של ישראל גם כלפי חזבאללה.

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי