לגרש את פעילי חמאס לחו"ל

צה"ל והשב"כ עצרו במהלך המלחמה מאות מחבלים של חמאס, את חלקם שהשתתף בטבח ב-7 באוקטובר יש להעמיד לדין, את אלה שלחמו נגד צה"ל יש לגרש לחו"ל אחרי חקירתם. הגיעה העת גם להתחיל במדיניות חיסולים ממוקדים של מנהיגי חמאס ביהודה ושומרון.

צה"ל והשב"כ עצרו ברצועת עזה מאז שהחלה הפעולה הקרקעית כמה מאות מחבלים המספר הזה רק יילך ויגדל ככל שיתרחב המבצע גם לאזורי מחנות המרכז,מע'אזי ונוצייראת ולאזור רפיח.

כמה עשרות מהמחבלים שנעצרו השתתפו בטבח ב-7 באוקטובר בישובי עוטף עזה, לאחרים יש עבירות ביטחוניות מהעבר, ישראל חייבת להעמיד לדין כל מי שיש ראיות נגדו.

אולם, מה תעשה ישראל עם המחבלים האחרים? האם היא תעצור אותם במעצר מנהלי ותשמור אותם כקלף מיקוח?  מה ייעשה עמם אם חמאס לא ידרוש את שחרורם בעסקת חילופי שבויים, שהרי הוא מעוניין לשחרר קודם לכן את אלפי המחבלים הוותיקים, כחמשת אלפים במספר, שנמצאים בבתי הכלא בישראל כבר זמן רב?

ומה יקרה אם צה"ל והשב"כ יצליחו לחסל את ההנהגה הצבאית של חמאס לפני שתהייה עסקת חילופי שבויים נוספת.

אסור לישראל להחזיק אותם במעצר אם אין ראיות להעמדת לדין, מאידך גיסא אסור להחזיר אותם לרצועת עזה שם ינסה חמאס להחזיר אותם לשורותיו גם לאחר שישראל תנצח במלחמה.

ישראל חייבת להיערך מבחינה משפטית ומבצעית כדי לגרש את המחבלים האלה לחו"ל לצמיתות כדי שלא יוכלו לחזור בשום שלב לרצועת עזה, אלה הם פעילי חמאס-דאע"ש או "הנאצים החדשים", אם יש צורך לחוקק חוקים חדשים כדי לבצע את המהלך הזה הרי שהממשלה חייבת כבר עכשיו להתחיל בתהליך.

יש כמה אפשרויות לאן לגרש את המחבלים, אפשר לגרשם לדרום לבנון כפי שעשה ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל בדצמבר 1992 והם שהו שם במחנה שהקימו באזור מרג' א-זוהור,במחנה הזה הם למדו מפעילי חזבאללה להכין מטעני צד ושיטות שונות לעשות פיגועים, אפשר גם לגרשם לטורקיה, שבודאי תסכים לקלוט אותם, או לאלג'יריה שגם היא תומכת ידועה של חמאס.

בכל מקרה, ההערכה של גורמי הביטחון שהיא שקבוצות גדולות של מגורשים יתאחדו יחדיו לפעילות טרור נגד ישראל, לכן עדיף שהן יגורשו למדינות שאין להן גבול משותף עם ישראל.

ומה ייעשה בגופות המחבלים שחוסלו על ידי צה"ל בקרבות בישובי עוטף עזה ב-7 באוקטובר ובימים שאחריו, ישראל יכולה להשתמש בהם לצורך המשא ומתן העקיף עם חמאס כדי להחזיר את גופות החטופים שנרצחו ונמצאות בידי חמאס וגם לצורך השבת גופותיהם של חיילי צה"ל הדר גולדין ואורון שאול ז"ל שנפלו במהלך מבצע "צוק איתן" בשנת 2014.

את שאר הגופות יש לקבור בבית הקברות למחבלים בבקעת הירדן.

הטבח שעשה חמאס בישובי עוטף עזה ביטל מיידית את החסינות מפני חיסולים ממוקדים שנתנו ממשלות ישראל בשנים האחרונות למנהיגי חמאס ברצועת עזה ובראשם יחיא סינוואר, מוחמד דף ומרוואן עיסא.

אולם, לאחר כיבוש הרצועה על ידי צה"ל ומיטוט שלטון חמאס, ישראל צריכה לעבור גם כן למדיניות סדורה של גירוש וחיסולים של בכירי חמאס ביהודה ושומרון.

צה"ל עצר מאות מחבלים של חמאס ביהודה ושומרון,את מי שיש נגדו ראיות יש להעמיד לדין.

את הפעילים הפוליטיים יש לגרש לחו"ל ביחד עם המחבלים מרצועת עזה.

יש כמה בכירים כאלה ברמה המדינית וגם ברמה הצבאית שמגייסים חוליות רדומות לביצוע פיגועים, לדוגמא השיח' חסן יוסף מרמאללה שנחשב לדמות הפוליטית הבכירה ביותר של חמאס ביהודה ושומרון.

אי אפשר לסמוך על הרש"פ שהיא תילחם נגד חמאס, במיוחד כעת בעוד הקרבות ברצועה נמשכים, זו העת להכות על הברזל בעודו חם ולהתחיל במדיניות החיסולים ביהודה ושומרון.

הסיפור של הנהגת חמאס ברצועת עזה הסתיים, מבחינת ישראל יש קונסנזוס לאומי כי יש לחסל אותה, אלם הנהגת חמאס ביהודה ושומרון איננה שונה ממנה במאומה, גם לא ההנהגה בחו"ל ואם ראש הממשלה נתניהו הודיע בפומבי לפני כשבועייים כי הורה למוסד הישראלי לחסל את מנהיגי חמאס בחו"ל, קל וחומר שהוא צריך להורות לצה"ל ולשב"כ לחסל את הנהגת חמאס ביהודה ושומרון.

הגיע העת שישראל תוריד את הכפפות בטיפול בארגון חמאס הרצחני ותטפל במנהיגיו כפי שארה"ב מטפלת במנהיגי אל-קאעדה ודאע"ש.

מדיניות החיסולים הממוקדים היא העדיפה יותר מאשר מדיניות המעצרים, יש לה גם אפקט הרתעתי ולכן יש להחיל אותה במהירות גם בשטחי יהודה ושומרון ויפה שעה אחת קודם.

פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי