חמאס טוענת כי הטבח בישובי עוטף עזה סיכל את התוכניות לחסל את הבעיה הפלסטינית

תנועת חמאס טוענת כי הטבח ב-7 באוקטובר הוא אירוע מכונן שהחזיר את הבעיה הפלסטינית לראש סדר היום העולמי. סקר דעת קהל פלסטיני קובע כי שני שלישים מהפלסטינים תומכים בחזרת חמאס לשלטון ברצועת עזה וברעיון המאבק המזויין נגד ישראל.

לקראת ציון יום השנה לטבח שעשה חמאס בישובי עוטף עזה, שקיבל את הכינוי "מבול אלאקצא", פירסם אתמול האתר הרשמי של חמאס הנקרא "א-ריסאלה" מאמר שבו הוא מציין את הישגי ההתקפה על ישראל ב-7 באוקטובר שעבר.

במאמר נכתב כי מבצע "מבול אלאקצא"  נחשב לאירוע מכונן בהיסטוריה של הסכסוך הישראלי-פלסטיני ,ישראל התגלתה עירום ועריה בפני העולם לאחר שההתנגדות ריסקה את כל ההישגים הצבאיים והמודיעיניים שלה, העולם שפעל לחסל את הבעיה הפלסטינית וקידם את תהליך הנורמליזציה בין ישראל למדינות ערב נתקל באבן הנגף ששמה רצועת עזה ובהתנגדות שלה.

רצועת עזה טרפה את הקלפים והשיבה את הבעיה הפלסטינית לראש סדר היום של ההתעניינות העולמית.

במאמר נכתב כי מבצע "מבול אלאקצא" חשף את החולשה של העליונות המודיעינית והביטחונית הישראלית והמודיעין של "ההתנגדות" (חמאס) הצליח לשמור על פעילות סודית, למרות האפשרויות המועטות שלו, ולקבוע את שעת ההתקפה ולהנחית מכה מפתיעה על מנגנוני המודיעין והביטחון של האויב.

"הייתה זו המכה הקשה והמכאיבה ביותר בהיסטוריה של ישראל."

עוד נכתב במאמר כי

א.המכה הונחתה על ישראל בעת שהאזור המתין להשלמת התהליך של הנורמליזציה בין ישראל למדינות ערב ולייהוד מסגד אלאקצא והיא סובבה את המצפן של העולם לכיוון הבעיה הפלסטינית.

ב.מבצע "מבול אלאקצא" פוצץ את כל התדמית שהפיצה ישראל על יכולות הריגול שלה ויכולותיה הצבאיות.

ג.ישראל התגלתה כחלשה למרות שהיא קיבלה סיוע צבאי רב  מארה"ב ובריטניה, המחלוקות הקשות בין המפלגות הפוליטיות ובין הדרג המדיני לבין הדרג הצבאי בישראל נחשפו גם הן בכך שבני גנץ וגדי אייזינקוט התפטרו מהממשלה והתגברו ההפגנות הקוראות להפלת ממשלת נתניהו.

ד. מועצת הביטחון והעצרת הכללית של האו"ם קיבלו החלטות על הצורך לסיים את הכיבוש הישראלי ועל הכרה במדינה פלסטינית, כמו כן לראשונה הוגשו תביעות נגד ישראל לבית הדין הבינלאומי לצדק ולבית הדין הפלילי בהאג.

הפרשן הפלסטיני עורייב אלרנתאווי,מנכ"ל מרכז "אלקודס" למחקרים מדיניים בירדן, אמר כי שניים מכל שלושה פלסטינים רואים ביום ה-7 באוקטובר "יום מכובד שהחזיר את הבעיה הפלסטינית לראש סדר היום לאחר היעדרות ארוכה."

הוא פירסם תוצאות של סקר דעת קהל שערך המכון שבראשו הוא עומד, על פי הסקר 80 אחוזים מהפלסטינים סבורים כי מבצע " מבול אלאקצא" החזיר את הבעיה הפלסטינית לראש סדר היום העולמי והוסיף את הנושא הזה לרשימת הנושאים המועדפים של קמפיין הבחירות ברוב מדינות המערב ובראשן ארה"ב.

כך הפכה הבעיה הפלסטינית ל"בעיה פנימית" במדינות אלה שהפוליטיקאים לוקחים אותה בחשבון.

הסקר מצביע על עליית הפופולריות של חמאס ושל רעיון ההתנגדות ועל כך שהעזתיים סומכים עליו בניהול המשא ומתן.

לפי הסקר, יותר ממחצית מתושבי רצועת עזה מעריכים כי תנועת חמאס תשוב לשלוט ברצועת עזה, שני שלישים מהתושבים סבורים כי חמאס היא המנצחת בסופו של דבר במלחמה, שני שלישים מהפלסטינים תומכים בחזרת חמאס לשלטון ברצועת עזה ותומכים ברעיון המאבק המזויין נגד ישראל.

זהו הלך הרוח העממי ברצועת עזה.

הערה: פורסם לראשונה ב"אפוק"

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי