איראן מעריכה כי ישראל תתקוף אותה בתוך שבוע ימים

העיתון "א-שרק אלאווסט מדווח" כי התקיפה הישראלית באיראן תתבצע בתוך שבוע ימים.

העיתון "א-שרק אלאווסט" מדווח הבוקר מפי גורמים עיראקיים כי אישים איראניים הודיעו לעיראק כי להערכתם ישראל תתקוף מטרות באיראן "בתוך שבוע" בתגובה על מתקפת הטילים האיראניים על ישראל.

 

לדברי מקורות העיתון, איראן קיבלה אינדיקציות שליליות מאוד לגבי כישלון מאמצי התיווך האזוריים והבינלאומיים שנועדו לשכנע את ישראל להימנע מההתקפה, "הסיכויים שתל אביב לא תתקוף את איראן הם נמוכים", נמסר בדיווח.

 

האישים האיראניים יעצו למליציות השיעיות בעיראק לנקוט באמצעי זהירות מכיוון שישראל עלולה לתקוף גם מתקנים בעיראק של פלגים הקשורים לאיראן.

 

שר החוץ האיראני עבאס עראקג'י היה אופטימי בעת שביקר בבגדאד ב-11 בחודש אבל עכשיו הוא יותר פסימי לאחר הערכת מצב שעשתה איראן, אולם היא תמשיך במאמציה למנוע התקפה ישראלית על שטחה.

 

המידע שמסרו האישים האיראניים לעיראק היה כללי ללא פרטים מדוייקים על מטרות והיקף המכה הצבאית שישראל מתכננת להנחית על איראן, אלא רק הערכה גוברת כי ההתקפה הישראלית קרובה מתמיד.

 

הערה: הכותב הוא מזרחן ומנכ"ל רשות השידור לשעבר

אודות יוני בן מנחם

יוני בן מנחם הוא מזרחן, עיתונאי ומנכ"ל רשות השידור לשעבר. הוא בעל עשרות שנות ניסיון בעיתונות הכתובה והמצולמת. דרכו של בן מנחם בעולם המדיה החלה כמפיק של הטלוויזיה היפנית במזרח התיכון. לאחר מכן, הוא מילא תפקידי מפתח רבים בתקשורת הישראלית: מנכ"ל רשות השידור, מנהל רדיו קול ישראל, כתב לענייניי שטחים, כתב ופרשן מדיני, פרשן לענייני המזרח התיכון ועורך ראשי ומגיש התוכנית 'מגזין המזה"ת'. 

פוסטים אחרונים

הטוויטר שלי